Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops design Siri (148-38)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Caretta View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Caretta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops design Siri (148-38)
    Posted: 31 Maart 2013 om 19:22
Goedenavond,

Als beginnende breier heb ik nogal moeite met het lezen of begrijpen van de breipatronen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

In de beschrijving staat het volgenden
'Kant bij een hoogte van 24 cm de middelste 27 steken af voor de hals en eindig elke schouder apart. Ga verder en kant 1 st af in de volgende nld langs de hals = 22 steken over op elke schouder. Kant af bij een hoogte van 26 cm.'

Het afkanten van de middelste steken snap ik.
Maar dan,

vraag 1; moet je dan bij iedere naald (van de beide schouders) 1 st afkanten tot je de gewenste hoogte hebt? Of doe je dat slechts zo vaak dat je het aantal steken 22 is per schouder en brei je dan eventueel nog door met 22 steken tot de gewenste hoogte?

En vraag 2; Als je de middelste 27 steken hebt afgekant heb je dus bij één schouder geen draad meer. Hoe maak ik die schouder dan af? Hoe hecht je een nieuwe draad/bol zonder de eerste twee steken met twee draden te breien? (Dat is althans zoals me geleerd is een nieuwe bol aan te hechten.)

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
Beginnende breier
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2013 om 20:17
Bij vraag 1 is het antwoord Ja.

Bij vraag 2: ik pak altijd een bolletje extra, je laat de begindraad los hangen en later bij het wegwerken van de draad zorg je dat hij strakker wordt getrokken en onzichtbaar verdwijnt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Caretta View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Caretta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2013 om 22:48
Dit deel is gelukt hoor. Dank.

Andere rare vraag wellicht. Als het patroon zegt 'brei naald 1-13 zus-en-zo'.
Telt de naald waar je de steken opzet dan als naald 1?

Beginnende breier
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 11:11
Nee hoor. Die wordt niet meegeteld. Ik zet de steken breiend op en tel hem dan ook niet mee!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 12:18
Rare vragen bestaan niet. Als je aan het leren bent, kun je niet meteen alles weten.

wat rozengeur.
Back to Top
Caretta View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Caretta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2013 om 18:00
In dat geval dan nog maar een vraag. Als er in de patroonbeschrijving staat brei bij de teruggaande naald de steken zoals ze zich voordoen. Betekent dat dan dat je av boven av en r boven r moet breien?
Beginnende breier
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2013 om 20:10
Ja zoals je ze ziet. Als er omslagen zijn, moet worden vermeld hoe je die moet breien. Maar meestal voel je wel, dat als je de omslag in een rechte naald hebt gemaakt, die in de averechte naald averecht gebreid moet worden.

wat rozengeur.
Back to Top
Caretta View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Caretta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2013 om 23:25
Ik schiet maar weer eens een vraagje in.

Als er staat 'brei het rechter voorpand zoals het linker maar dan in spiegelbeeld'. Betekend dat dan ook dat als bij het linker in de 'goede' naald hebt afgekant, dat je dan bij het rechter voorpand dan in de 'verkeerde' kant doet?

Ik probeer het aantal naalden gelijk te houden, maar op de een of andere manier lijkt het er op dat één van de twee panden om een of andere vage reden altijd 1 naald langer zal zijn. Ga je dat merken in het eindresultaat?

Beginnende breier
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2013 om 00:07
Klopt, kan niet anders. Als je bv schuin omhoog moet gaan bij de schouder, kan het niet anders dan dat je aan de ene kant in de rechte naald afkant en aan de andere kant in de linkerkant. Gaat gewoon niet anders. Zie je niets van als je kledingstuk klaar is.
Ik denk dat als je naaiwerk precies zou nameten het ook niet gelijk zou zijn. Bovendien: welke mens is helemaal recht met een precies spiegelbeeldige rechter- en linkerkant?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.250 seconden.
Lang Yarns