Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over haakpatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
KarinVE View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KarinVE Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over haakpatroon
    Posted: 05 April 2013 om 12:22
Hallo,
Ik heb hier een leuk patroon gevonden van een shrug.
Nu vraag ik me alleen wat af: er wordt een haaknaald J gebruikt, als ik het goed heb is dat een ned maar 6, maar katoen maat 3, zijn die maataanduidingen ook anders? Kan ik bijvoorbeeld Phildar cotton (maat 3) hiervoor gebruiken?
groetjes Karin
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2013 om 12:30
ik weet het niet 100% zeker. Ik had er zelf nog nooit ven gehoord dus ben eens gaan googelen. Maar wat ik tegenkom is dat size 3 cotton een looplengte heeft van ongeveer 137 meter per bol. Aangezien phildar een looplengte heeft van 121 is hij dus wel iets dikker, maar of je op die hoeveelheid verschil ziet weet ik eerlijk gezegd niet :( zo ervaren ben ik (nog) niet ;) (ik haak dan eigenlijk ook alleen maar knuffels ed)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2013 om 12:33
Heb je t garen al?proeflapje haken!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2013 om 15:34
Je haakt omslagdoeken vaak wel met een dikkere naald en dunner garen.

Let wel op dat je genoeg wol hebt, later is het verfbad soms niet meer te vinden. En misschien kun je de bollen die over zijn terugbrengen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
KarinVE View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KarinVE Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2013 om 16:52
Bedankt voor de tips! Ik ga het gewoon eens proberen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns