Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

knopendoos feest

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: knopendoos feest
    Posted: 11 April 2013 om 09:33

Een oude knopendoos met veel kleurtjes  is goud waard .

Mijn kinderen hebben toen ze drie waren de kleuren leren herkennen. door knopen van dezelfde kleur te zoeken. en ze dan aan een dik vissnoer te rijgen.

En dan komt het tellen  drie rooie   twee blauwe prachtig was dat en ze vonden het een feest als de doos op tafel kwam. En het rekenen ging ook op die manier  twee blauwe knopen plus i rooie knoop  =  vier groene .enz enz   De doos is nu weer in gebruik voor de kleinkinderen .ze zijn nog niet binnen of de vraag komt Beppe mogen we de knopen doos ?zo zie je maar weer het kost niets en het is toch feest.  Hebben jullie die

ervaring ook ?

oant Sjen
Back to Top
cynnie1986 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cynnie1986 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 10:06
Ik heb wel een knopen doos. Maar geen kinderen. Maar dat deden wij vroeger bij oma thuis ook. En nu heb ik me eigen knopendoos al klaar haha. Mochten we ooit kinderen krijgen.
creatiefmetjehanden.blogspot.nl
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 11:52
Ik speelde vroeger schooltje met mijn moeders knopendoos.

Ik heb er een aantal gekregen via erfenissen en ik heb nu vier plastic dozen, rood, blauw, wit en zwart, met de knopen gesorteerd op rood/roze/oranje, blauw/groen, wit/geel en overige kleuren dus zwart, bruin, zilver etc.

Ik geniet er nog van om knoopjes uit te zoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 11:55
Zo herkenbaar! Als ik vroeger mama haar knopen mocht sorteren was het ook feest hihi.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 11:59
Sorteren gaat ook handig op dun ijzerdraad, je kunt de eindjes een paar keer om elkaar heen draaien en weer losdraaien om een knoop te pakken. Met draadjerijgen moet je het draadje losknippen. En later weer alles rijgen.

wat rozengeur.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 12:44
Wat een leuk idee. Dat wordt dus knopen sparen. Ooit mijn knopen pot aan mijn zus gegeven. Wie weet heeft ze hem nog en anders kan ik bij kringloop kijken.Wink

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 13:04
Ja ik ken het . Vanmorgen kwam mijn kleinzoon : oma je hebt vorige keer beloofd dat we weer met de knopendoos gingen vandaag . Beloofd is beloofd oma

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 13:58
jazeker herken ik dat,toen de kids klein waren, wasmand gingen ze in zitten, wasknijpers was speelgoed, vergiet werd uit de kast geplukt, was helm en als ik achter de naaimachine zat zat er 1 tegenover me met het speldenkussen te spelen, alle kleuren bij elkaar doen. en als ze nou geen speelgoed hadden!
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 14:35
Herkenbaar.
De gewone huis- tuin- en keukenspulletjes geeft kinderen de kans te fantaseren.
Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 16:01
ja ik ook vanmorgen oma we gaan toch met de knopendoos
Senne is nu 3 jaar maar ook met hem ben ik bezig met kleuren groot klein en tellen
heerlijk mijn knopendoos en die van mijn overleden moeder zijn nu samengevoegd tot een grote doos of liever koekblik,geweldig
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 16:25
Ik heb een paar keer op de Koninginnedagkleedjesmarkt knopen gekocht, in trommeltjes, maar dat zijn ook knopendozen. Soms met die textielknopen die vroeger op kussenslopen zaten. Ook op antiek- en curiosamarkten zie je soms glazen weckpotten vol knopen.

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 17:39
Ik krijg geregeld de knopen trommeltjes van oud tantes .en vind het heel spannend om daar in om te neuzen. 1 keer heb ik een gazen knoop met een gedroogd bloemetje er in gevonden.een kunstwerkje Prachig 
oant Sjen
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2013 om 18:22
Zo zie je maar weer, speelgoed hoeft niet duur te zijn. Tegenwoordig worden ze bedolven met speelgoed(meestal mechanisch en met veel geluidjes). Heb zelf nog een blokkendoos van vroeger, die komt dan altijd tevoorschijn. Ook de doos met knopen. 

Heb dit zelf vroeger ook gedaan, de tijd herhaalt zich en het verveelt nooit.
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 08:58
Speelgoed hoeft echt niets te kosten, mijn zoon heeft zich uren vermaak met een shampoofles waar nog een heel klein beetje shampoo in zat, beetje water erbij, schudden en kijk eens wat een mooie bellen.........
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 09:39
Op de camping was het zeepbakje een bootje en daar voeren de knijpers heerlijk in rond in de afwasbak. Ze legden ook tekeningen van knijpers op de grond in de vouwwagen als het regende. Frietbakker spelen met een vergiet en knijpers, heerlijk gooien ermee. Het scheelde bergruimte dat er geen speelgoed mee hoefde. Kon moeders lekker veel wol meenemen.

Ik vind dat speelgoed dat al te veel kan, zoals huilende of pratende poppen de fantasie doen verdwijnen.

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 10:39
Ben het volkomen met je eens Magtelt .

Er werd hier gisteren geasfalteerd en gewalst . Alles wat hij buiten zag en hoorde gebeuren werd hier nagespeeld met supermarktdozen De knopen als asfalt De  deegroller was de wals .

Zelfs een wegwerpbekertje werd net zo tussen de tanden gehouden als de bouwvakker dat deed .
De" i pad wagen"  asfalteermachine  komt op z'n verlanglijstje .

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 11:52
leuk is dat al die reactie's .en wie weet worden er ouders op ideeën gebracht.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 12:19
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ben het volkomen met je eens Magtelt .

Er werd hier gisteren geasfalteerd en gewalst . Alles wat hij buiten zag en hoorde gebeuren werd hier nagespeeld met supermarktdozen De knopen als asfalt De  deegroller was de wals .

Zelfs een wegwerpbekertje werd net zo tussen de tanden gehouden als de bouwvakker dat deed .
De" i pad wagen"  asfalteermachine  komt op z'n verlanglijstje .

Had ie ook zijn spijkerbroek op half zeven hangen?

Ik zag dinsdag op ons winkelcentrum, dat al jaren in de verbouwing is, een oma met kleindochter in de buggy genieten van een graafhapper. Ik liep ook vroeger met mijn zoon en later een oppaskindje uren achter de vuilnisauto aan. We hadden een vuilnisauto van Playmobile voor hem, vuilnis was een handje rijst of kleine propjes papier. En hij had Dinky toy graafmachines, waar hij een dienblad rijst voor kreeg soms. Later ging die rijst naar zijn zus, die het door de verf gooide en een mooi 3D schilderij maakte.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.420 seconden.
Lang Yarns