Gaten in kousen |
Reageer |
Autheur | |
*Clara*
Newbie Lid sinds: 27 Februari 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 22 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 April 2013 om 09:05 |
Bij het breien van kousen heb ik altijd gaatjes.
Ik brei eerst het lapje en haal daarna de steken weer op en dan krijg ik gaten. Iemand tips?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedoel je bij de hiel? Je neemt eerst alle lussen op, dan heb je teveel steken, maar geen gaatjes. In de volgende naald brei je verdeeld een aantal steken samen tot je het juiste aantal op de pennen hebt.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
*Clara*
Newbie Lid sinds: 27 Februari 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 22 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik bedoel inderdaad bij de hiel.
Welke lussen bedoel je dan precies?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je moet toch op een bepaald moment aan de zijkanten van de hiel lussen opnemen? Ik dacht dat je dat punt bedoelde. Je moet daar steken vormen uit de lussen aan de zijkanten.Het helpt ook al als je ze verdraaid opneemt.
|
|
wat rozengeur. |
|
*Clara*
Post Options
Thanks(0)
|
Ja dat bedoelde ik inderdaad. dus ik neem ze op als lussen (steken), maar in de volgende naald zie je dan 2 kleine gaatjes in de hoeken van de lap en waar de gewone steken weer beginnen.
Misschien moet ik even breien tot op dat punt en het eens posten. (Maar eerst ga ik werken nu).
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
In andere soort breisels kun je ze wegmazen, bij kousen wordt dat een gevoelig plekje. Ik zou op die plek een extra steek opnemen en later wegwerken met een overhaling.
|
|
wat rozengeur. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi, volgens t sokkenpatroon dat ik gebruik moet je een steek meer opnemen in de hoek, om gaatjes te voorkomen, soms zie ik de bui al hangen en neem in beide hoeken een steek extra op.
|
|
*Clara*
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, straks eens proberen. thx.
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op de breimachine heb ik geleerd om een omslag mee te breien met de opgehaalde steken, dit gaf dan geen gaatjes.
Ik het het zelf nog nooit geprobeerd met 'gewoon' breien, maar misschien lukt dat hier ook wel. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.youtube.com/watch?v=PFhIr25Pb3MKijk hier eens, misschien helpt het.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |