Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

bakfiets

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bo'tje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bo'tje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: bakfiets
    Posted: 20 April 2013 om 19:39
Hoi allemaal,
Ik heb al een poosje een bakfiets. Omdat deze altijd buiten heeft gestaan, zijn we hem nu helemaal aan het opknappen. En er komt zelfs een kleine overkapping om de bakfiets neer te zetten.
Maar omdat we er nu zo veel mee bezig zijn, lijkt het mij leuk om ook kussens voor in de bakfiets te maken.
Bij de Action heb ik een leuk tafelzeil (rood met witte stippen) gehaald en dan moet het vast wel lukken. De bankjes zijn gewoon rechte plankjes, dus het patroon is volgens mij vrij simpel. Schuimrubber als vulling en klaar ben je.... Alleen vroeg ik me af hoe ik de kussens (en misschien ook nog wel een kussen voor in de rug) kan bevestigen.

Hebben jullie ideeen? Ik wil liever geen gaten boren of met tape gaan werken. Ik weet dat het dan lastig wordt, maar er zijn hier veel creatievelingen Wink, dus ik hoop dat jullie misschien een goed idee hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken!!!!

Groetjes Bo
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 19:55
klitteband?
Back to Top
Bo'tje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bo'tje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 20:13
Daar dacht ikzelf ook al aan, maar hoe bevestig ik de klitteband? 
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 20:53
Dat kan je met spijkertjes of een nietpistool doen
of een goede watervaste lijm en op de kussens kan je het  of ook met een goede lijm of met de naaimachinen maar  kijk een of je ergens een site zou kunnen vinden waar ze boten op nieuw bekleden of vragen bij zo'n soort winkel

Back to Top
Bo'tje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bo'tje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 08:37
Bedankt voor jullie reacties!
De kussens maak ik op de naaimachine, maar ik weet niet hoe ik de kussens op de bakfiets ga maken. Ik wil namelijk mijn bakfiets niet beschadigen, dus spijkertjes, nietjes, lijm en dergelijke zijn al niet zulke goeie opties.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft?
Heeft iemand toevallig een bakfiets met kussens erin? Hoe zijn deze kussens dan bevestigd?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 08:43
Zitten de bankjes vast tegen de achterkant ??? Zo niet dan zou je bandjes erdoor kunnen trekken en samen met bandjes aan de voorkant met een strik onder de zitting vast kunnen maken
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 18:07
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Zitten de bankjes vast tegen de achterkant ??? Zo niet dan zou je bandjes erdoor kunnen trekken en samen met bandjes aan de voorkant met een strik onder de zitting vast kunnen maken

Dat had ik ook bedacht en het vastmaken kan ook met een bretelclip. .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.156 seconden.
Lang Yarns