Alfabet haken - het begin... |
Reageer ![]() |
Pagina 123 5> |
Autheur | |
Joyce ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2012 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 Maart 2013 om 11:34 |
Hoi allemaal!
Ik ben begonnen met het haken van een alfabet, een klassiek lettertype in 3D. En pfoe, dat was veel meer werk dan vooraf ingeschat! Vooral het in elkaar zetten van de letters kost nog best veel tijd. Gezien ik nergens echt een goed patroon kon vinden van een lettertype met schreef, ben ik het zelf maar gaan bedenken. Het lettertype waar ik het alfabet op baseer is trouwens Century Schoolbook. Ik dacht ook dat het misschien wel handig was voor mezelf om een topic te openen om m'n eigen voortgang bij te houden, en ook een beetje als stok achter de deur want anders komt het nooit af. ![]() Elke keer als ik weer een letter af heb zal ik h'm aan dit topic toevoegen. Misschien komen er ook nog cijfers bij, maar dat ligt er een beetje aan hoeveel garen ik nog over heb aan het eind, haha. Ik had ooit een keer van een mevrouw een hele hoop garen gehad in lila, oud roze en licht roze, deze ga ik voor het alfabet gebruiken: ![]() En dit zijn de eerste twee letters die ik al af heb! De L en de E. Ze zijn allebei ongeveer 15cm hoog. ![]() Hopelijk kan ik 1 a 2 letters per week maken. Deze week heb ik vandaag en vrijdag nog vrij, dus dat gaat zeker van pas komen. ![]() |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ze zijn schitterend. Heb je dit zelf uitgeknobbeld? Knap hoor! Ook heel mooi gemaakt!
|
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Knap hoor!!!
|
|
![]() |
|
Joyce ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2012 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 112 |
Thanks! :)
Pippie, ja ik heb ze zelf uitgeknobbeld. Eerst had ik de letters groot uitgeprint op papier, en net zolang gehaakt tot ik dezelfde vorm had. Zo is het wel te doen. |
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Heel mooi gemaakt. Knap. Wat wil je gaan doen met het alfabet??
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Wilma00 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 703 |
Ontzettend mooi en knap werk,maar mijn 1e vraag was ook; wat ga je er mee doen?
|
|
![]() |
|
Molemieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
Prachtig gemaakt!
![]() |
|
![]() |
|
Nogmaals bedankt allemaal! :)
En wat ik er mee ga doen, tsjah, dat weet ik eigenlijk nog niet precies... Een vriendin van me is lerares op een basisschool en wil ze waarschijnlijk wel als decoratie voor het klaslokaal gebruiken. De patronen zet ik waarschijnlijk op Ravelry, dan hou ik er zelf wat aan over en kan ik er anderen ook blij mee maken. Het lijkt me ook leuk om er woorden van te maken en bijv. in huis te zetten, iets als 'HOME' of 'LOVE'. :) |
|
![]() |
|
m'jo ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2012 Locatie: NB Status: Offline Points: 1191 |
wow dat word een karwei, wel heel erg leuk....
|
|
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je
![]() http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl |
|
![]() |
|
Loepke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2010 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1747 |
Whaw! Knap!
|
|
![]() |
|
elke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1765 |
Wow dat is schitterend, kan al niet wachten voor de patroontjes
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
haakes ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Locatie: zoetermeer Status: Offline Points: 222 |
Knap werk! Leuk idee om er woorden mee te maken en om ze voor de basisschool te gebruiken.
|
|
![]() |
|
J@nke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Status: Offline Points: 1165 |
Heel mooi!
![]() |
|
![]() |
|
Gerbera ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Maart 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1194 |
Heel gaaf,ook echt iets voor mij
|
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
Lidia2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2743 |
Ik vind het super knap van je , mijn complimenten.
Groetjes, Lidia |
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi!!!!
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5785 |
prachtig gemaakt
|
|
![]() |
|
Jolantje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 09 November 2012 Status: Offline Points: 142 |
Mooi! Goed bezig!
|
|
![]() |
|
Thanks allemaal! :)
Ik had vanmiddag even een sprintje getrokken haha, en nu zijn ook de H en de I af. ![]() |
|
![]() |
|
jetje1970 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Mei 2012 Locatie: Markelo Status: Offline Points: 1021 |
Gaat nog een heel karwei worden, maar het begin is goed!
Leuk idee om ook te gebruiken voor decoratie woorden (home, love) helemaal in. Kan me voorstellen dat de school er ook heel blij mee zal zijn. Gr. Rianne
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 123 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |