Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon vestje Jessica

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon vestje Jessica
    Posted: 26 April 2013 om 11:00
Hallo   ik heb een vraag over  dit patroon  http://www.jessica-tromp.nl/baby_patterns_patronen/roze%20babyvest%20breipatroon%20brei%20babykleding%20maat%2080.htm

hoe brei ik een     Dubb . R. overhaling 

en wat bedoelen ze met  zet de steek op KN

dit staat bij steken uitleg.

en word in het schema de heen en terug toe aangegeven.

jullie merken wel dat ik nooit een patroon gebruik . maar misschien is dit een nieuwe uitdaging.

mijn zus vroeg of ik dit voor haar kleindochter wil breien

oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 11:58
Ik denk dat een dubbele overhaling is 1 afh 2 samenbreien afgehaalde over de gebreide heen halen .

Is KN geen kabelnaald ???

Wellicht hebben andere hobbydoosjes nog een andere uitleg .
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 12:21
Mutti : jouw uitleg klopt als een bus
Wink
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 12:21
Wat die overhaling betreft denk ik dat Mutti gelijk heeft. Ik heb dit tekentje ooit in een breiwerk gehad en daar werd het precies zo uitgelegd. Ik heb op het patroon gezien dat naast deze steek aan beide kanten een omslag komt. Je maakt dus eigenlijk 2 steken erbij. Dan moeten er dus ook 2 af. Dan klopt die dubbele overhaling ook.
Die KN kan ik in het patroon niet vinden. Heb ik er overheen gekeken of heb je ze voor iets anders nodig? Hier zitten ook geen kabels in. Ik zie wel dat ze het hebben over een hulpnaald.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 12:23
Zo'n kort kabelnaaldje wordt dikwijls gebruikt als hulpnaald
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 12:27
Dames dit lijkt me allemaal duidelijk bedankt voor de uitleg

en de vraag  hoe zie ik dit schema  is de retour nld altijd averechts ? 
oant Sjen
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 12:30
Nee,, want je krijgt regelmatig een ribbelsteek.
In het patroon staat elke naald vermeld, je moet de tekentjes volgen. Dan merk je dat niet elke even naald bestaat uit bolletjes (= averechtse steken)
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 13:18
misschien stom van mij maar ik krijg toch pas een tricot steek als ik 1 nld r brei en de achterkant av  ??
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 13:23
Dat klopt ook wat jij zegt over de tricotsteek. Als je goed naar het schema kijkt zie je dat je 3 naalden recht breit en daarna een naald averecht. Die averechte naald maakt dan dat je een stukje tricotsteek hebt, die rechte naald, waar je een averechte zou verwachten maakt het ribbeltje.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 20:55
jullie worden bedankt .
als Ik ben  met een zomers setje  voor min kleindochter .ga ik het zeker proberen

oant Sjen
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2013 om 21:07
Dit vind ik zo grappig, voor mensen die niet breien is dit echt abacadabra, zelf snap ik wel ongeveer wat er gezegd word maar ik schiet elke keer in de lach wanneer ik dit soort uitleg lees.
Lidwina, Dine en Mutti zijn zo goed in het uitleggen van breiwerkjes, mijn complimenten.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns