Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sjaal

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sjaal
    Posted: 27 April 2013 om 09:30
ik heb dit garen en wil er een sjaal van maken, ik heb 200 gram (720meter bij elkaar), wat is leuk om hier van te maken, wel een werkje erin of juist heel simpel boordsteek.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2013 om 09:58
Misschien eerst een proeflapje boordsteek, dan 4 nld recht en daarna een leuk motief. En dan kijken wat je het mooist vind met het verloopdraad.

Daar je maar 1 bol hebt, zou ik de draad niet afknippen met je proeflapjes (vandaar de 4 nld recht, ter scheiding).
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2013 om 10:03
Als je ajour wil breien dan zou ik een steeds weerkerend patroontje nemen, geen verschillende blokmotieven. Als je wol verloopt van kleur dan komen al die verschillende blokken niet zo mooi tot hun recht.
Wel opletten met je looplengte Eugenie, voor diverse ajourpatronen heb je 950 tot 1200 meter nodig.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2013 om 10:51
luie wijvensteek . ????
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2013 om 11:32
Het zijn zomerse kleuren, dus je kunt een smalle zomersjaal maken in de luiewijvensteek. Ik weet niet voor welke pendikte het is, maar ik zou zeggen rond 12cm.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2013 om 12:37
Ik zou het simpel houden zodat het garen tot zijn recht komt.
Je zou bijvoorbeeld een driehoekige shawl kunnen maken, dan streept de wol mooi en heeft hij verder niet veel nodig.
Wil je breien of haken? Als je breit zou je hem bijvoorbeeld recht kunnen breien en af en toe een naald averecht of gaatjes. Mooi golfrandje erlangs en je hebt een prachtige doek!
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2013 om 14:21
een pimpeliese of een baktus( bakus is hetzelfde dan zonder sierrand)
Pimpelliese4_1.JPG

of een onderbroken boord. een recht sjaal

2 toeren :2 recht, 2 averecht dan2 toeren recht.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2013 om 15:28
Een pimpeliese is ook een goed idee ja.
Ik zou er met het zoeken van een patroon ook rekening mee houden hoeveel wol je hebt.
Ik heb een pimpeliese gemaakt van 1 bol sokkenwol (400 meter). Als je hem van jouw bol maakt, kan hij dus 2x zo groot worden.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns