Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

welke lus???

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: welke lus???
    Posted: 07 Mei 2013 om 09:15
Ik hoop dat ik dit onderwerp onder de goede categorie hebt geplaatst. Het gaat om het volgende. Ik ben bezig met de kikker uit het boekje "kleine dierenvriendjes haken" van Christel Krukkert.
Bij het achterpootje moet ik haken in de achterste lus.
Nu heb ik het begin draadje (dat waarmee je aan het begin de cirkel maakt) aan de buitenkant hangen (dus van me af). Aangezien ik een beginnend haakster ben heb ik dus ook geen flauw idee wat de buiten kant is en wat de binnenkant. Ik ben er vanuit gegaan dat dat draadje de binnenkant is die dus straks aan de binnenzijde valt.
Van die V -tjes in de steken waaraan je het kunt zien wat buiten en binnen is begrijp ik ook niks.
Dus waar moet ik nou die steken maken in de achterste lus? Ik heb ze nu gemaakt aan de kant waar het draadje hangt maar als ik erover nadenk is dat volgens mij niet goed.
Bij het broekje van de kikker had ik hier ook al ruzie mee maar dat is uiteindelijk goed gekomen. Ik hoop dat iemand nog wat tips heeft en mij kan helpen hoe ik een einde maak aan dit steeds terugkerend probleem voor mij, en waar ik nu die vaste in had moeten haken. Alvast heel erg bedankt!

Linda
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 09:26
Ojee, we hebben hier hele discussies over gehad. Soms kwamen gehaakte dieren er heel anders uit te zien dan op het plaatje omdat ze binnenstebuiten in elkaar waren gezet. Maar dan nog zagen ze er leuk uit.

Met v-tje wordt de bovenkant van je haakwerk bedoeld, het is een liggend v-tje. Als je in het rond haakt is het puntje rechts en de open kant links. Je ziet dan twee pootjes van het v-tje. Het verst van je af is de achterste lus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 09:36
Magtelt,

Daarmee ziet u maar weer dat ik een newbie ben haha.. Van bovenaf die V-tjes bedoelt u? Ik dacht die v-tjes wat je aan de voorkant of achterkant ziet, zag ik laatst nl ergens op een site staan wat nou goed en fout was. Maar dit is inderdaad ook wel een handige tip! Ik hoop dat ik het goed om gedaan heb, straks maar ff gaan controleren en anders maar weer opnieuw beginnen aangezien ik 2 pootjes moet maken en het wel fijn zou zijn als ze enigszins op elkaar leken!
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 09:38
Trouwens, heeft u ook nog tips voor het in elkaar zetten? Want daar zie ik echt tegenop. Het hoofdje heb ik geprobeerd erop te zetten maar dat hangt er een beetje zielig bij. En met spelden vastzetten is niet voor mij weggelegd. Zag ook nog een tip om het met sate stokjes te doen maar bij bv de ogen zie ik dan alweer een probleem!
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 11:06
groetjes margriet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 13:26
Je kunt voor de ogen twee keer een klein draadje pakken en dat door een steek rijgen, om te kijken of het de goede plek is voor een oog.

Grote veiligheidsspelden zijn ook een optie om iets in elkaar te zetten, dat is niet gevaarlijk voor kinderen.

In het begin niet te kritisch zijn op je werkstukken, al doende leert men.

En op het forum zijn we allemaal gelijk hoor, ik ben je en geen u.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 13:59
Embarrassed
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 14:59
En we zijn allemaal beginners geweest .

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 16:24
Een handigheidje om te bepalen wat de goede (buiten)kant van je werk is: de kant waar je de haaknaald insteekt is de goede kant en waar de haaknaald naar buiten komt is de binnenkant.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns