Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Plaid

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Plaid
    Posted: 07 Mei 2013 om 10:55
Vraagje voor de dames die reeds een plaid gehaakt/gebreid hebben.

Welk formaat hebben jullie genomen ?
Vermits ik hem uit 1 stuk ga maken moet ik starten met de juiste afmetingen en kan ik hem niet meer aanpassen zoals bij granny's. Het wordt een plaid voor volwassenen, geen kindermodel.

Ik heb reeds een gehaakte plaid maar die heeft quasi de grootte van een bedsprei, zalig om je in te wikkelen in de winter op de sofa maar ik krijg al de bibber van zo'n kolossaal werk LOL
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 11:00
dat kan ik me voorstellen....
ik zou er ook niet overheen zien!
en de hoeveelheid 'wol' dat er in gaat!!!
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 11:37
Ligt eraan waar die voor gebruikt gaat worden.
Ik heb er eentje van 1x1.40m voor over een stoel, 1,40 bij 1,80m als deken voor op de bank. Heerlijk om eronder te liggen. Volgens mij heb ik er ooit ook 1 gemaakt van 1,50x2,0m voor iemand op de bank.

Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 13:26
Wat is het formaat van de meeste fleece plaids? 150/150? of 150/180?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 13:51
Bedankt Magtelt ! Smile
Ik was net nieuwsgierig naar de courante maten van fleece plaids en vermits jij een 'wijze en ervaren dame' bent zoals dat heet, zal ik jouw afmetingen volgen : het wordt dus 150/180. Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 18:42
Tja, voor mij is dat voldoende. Voor mijn huisband van 1.92 koop ik extra lange.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 21:20
Vele plaids zijn ongeveer 1,30 m op 1,50 m maar dan heb je er eentje dat enkel je benen bedekt terwijl een grote van 1,50 op 1,80 heerlijk is om je toe te dekken.
Wat het volume werk betreft zou ik opteren voor het eerste - dan heb je er bijna 2 voor hetzelfde werk - maar voor de gezelligheid en de warmte kies ik toch voor de grootste.

Magtelt, momenteel lopen er hier thuis nog 2 'dubbele meters' rond : eentje van 1,89 m en eentje van 1,92 m. Wink

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns