Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ted de teckel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Irisw View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Irisw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ted de teckel
    Posted: 24 September 2012 om 20:40
Hoi,

Ik heb een patroon van Ted de teckel besteld via hobbydoos. Kreeg een mooi boekwerk (van Rico design) thuis en de bijbehorende wol. Vroeg me alleen af: is er iemand die Ted al gemaakt heeft? Ik heb namelijk een aantal onderdelen en ik kan niet verder omdat ik het patroon niet begrijp.

Ik kom graag in contact met iemand die Ted gemaakt heeft.

Gr. Iris
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2012 om 10:29
Ik heb Ted nooit gemaakt, maar als je nu eens uitlegt c.q. opschrijft met welk onderdeel je moeite hebt? Misschien kunnen ze je dan hier verder helpen.
Back to Top
Irisw View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Irisw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2012 om 16:14
Strak plan!

Het patroon van Ted de Teckel is opgebouwd uit een aantal losse onderdelen:
  • hoofd
  • lichaam
  • voorste inzetstuk voor het lichaam, de borst en het binnengedeelte van het been
  • achterste inzetstuk voor het lichaam, het onderste gedeelte en het binnengedeelte van het been
  • staartje
  • poten (4x)
  • oren (4x, je moet twee delen tegen elkaar aan maken)

Waar ik niet uitkom is het lichaam. Dit moet je namelijk als volgt maken:

11+1 losse/keersteek opzetten
1e t/m 4e toer vasten
aan het einde van de 4e toer 8+1 losse voor het beentje extra opzetten
5e t/m 9e toer vasten over alle steken
het werkstuk voltooien

daarna moet je dit nogmaals maken:
11+1 losse/keersteek opzetten
1e t/m 4e toer vasten
aan het einde van de 4e toer 8+1 losse voor het beentje extra opzetten
5e t/m 9e toer vasten over alle steken
het werkstuk voltooien

je hebt dan dus twee losse stukjes.

Maar het patroon van het lichaam gaat dan verder:

10e toer voor het onderste gedeelte van de buik 8+1 losse opnieuw opzetten, het eerste gehaakte pand opnieuw ter hand nemen (hier de eerste 6 steken van het beentje niet gehaakt laten staan), 13 vaste haken, vervolgens het tweede gehaakte pand ter hand nemen en 13 vasten haken, 8+1 losse extra opzetten (de laatste 6 steken van het beentje niet gehaakt laten staan).
11e t/m 40e toer vasten over alle steken
...etc...

Mijn uitdaging zit in het dikgedrukte gedeelte. Ik begrijp niet hoe je de losse onderdelen die je eerder gehaakt hebt moet houden en welke 6 steken je niet gehaakt moet laten.

Ik zal zo proberen een foto te maken van de losse onderdelen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr. Iris

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2012 om 17:15
Waar kan ik Ted de teckel vinden? Dan kan ik hem (als ik hem nog niet heb) ook bestellen.
Groetjes Teunie
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 09:34
Oke dan ga ik daar even een kijkje nemen.
Groetjes Teunie
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 10:11
Hier staat een leuke simpele teckel (Engels): Teckel

Ik heb de vertaling van dit patroon ook in het Nederlands. Als iemand die wil, stuur dan een mailtje (met jouw eigen mailadres en niet via hobbydoos) naar mijn mailadres... graag met onderwerp teckel.
Veel liefs van Marieke
Back to Top
Elisabeth11 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elisabeth11 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2013 om 13:51
Ik heb hem gekocht op de crea beurs in Utrecht en kom ook niet uit de beschrijving voor het lijf, wat een ramp is dat en ik ben geen onervaren haakster. De Belgische termen moest ik ook even aan wennen maar daar kwam ik wel uit. Is er iemand verder gekomen met het lijf?
Back to Top
aboko View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer aboko Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 21:30
nee ook  ik kom er niet uit, heb wel contact gezocht met degeen waar ik het
patroon gekocht heb en hoop er binnen kort uitleg over te krijgen.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2013 om 22:26
ik denk dat je de 2 lapjes (benen dus) nadien moet dicht naaien en daarom dat je die 6 steken moet laten staan en doen of ze er niet meer bij horen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns