Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny Square

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LadyDi View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LadyDi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Granny Square
    Posted: 08 Mei 2013 om 13:04
Goedemiddag,

Ben begonnen met een grote granny square deken. Maar nu lijkt hij heel erg scheef te worden. Al een x uitgehaald goed geteld. Maar nog steeds trekt hij scheef.

Is dit normaal?
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 14:45
Kun je een foto plaatsen, kunnen we misschien beter meekijken ?
Back to Top
LadyDi View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LadyDi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 14:52

Dit is niet mijn werk, maar ziet er wel qua scheef trekken hetzelfde uit.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 15:57
Ik heb zelf alleen nog maar kleine granny's gemaakt (knuffeldoekje) en dan bleef het bij mij redelijk recht.

Ik doe zelf 1 losse tussen de 3 stokjes. En op de hoeken 2 losse, daar waar 2 stokjes-groepjes komen.
Doe je dit ook ?

Wat ik wel tegen mezelf had gezegd. De volgende keer wil ik een nieuwe draad aan een andere zijde aanhechten. Dus niet allemaal aan dezelfde kant. Bij mij trok het een beetje door het wegwerken van de draden.

Voor de rest weet ik het eerlijk gezegd ook niet.
Hopelijk is er nog iemand anders die een idee heeft, waar het aan kan liggen.

PS: Wel erg leuke kleurtjes !
Back to Top
LadyDi View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LadyDi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 15:59
Dat zou wel een idee zijn om op verschillende hoeken te starten. Ik start op de zelfde hoeken.
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 16:04
Ik doe ook een losse tussen de drie stokjes en op de hoek 2 lossen en dat trekt niet
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 22:01
Een grote granny square trekt altijd als je steeds in dezelfde richting blijft haken.
Als je dit wilt voorkomen, dan moet je elke tweede toer de andere kant op haken, je haakt dan gewoon aan de achterkant. Je ziet er niet veel van, alleen als je goed kijkt zie je dat de stokjes andersom zitten. Maar het trekken is daar wel mee over!
Succes...
Back to Top
ienke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ienke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 09:46
Ik haak ook bij de granny square elke tweede toer de andere kant op en hij trekt nooit scheef, ik vind het juist mooier haken.Wink
Ineke
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 13:25
dit wist ik ook niet , bedankt  weer iets wat ik moet onthouden dus Thumbs Up
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns