minderen bij mouw |
Reageer ![]() |
Autheur | |
xxy ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 12 Mei 2013 Status: Offline Points: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 Mei 2013 om 22:42 |
als je gaat minderen en afkanten bij een mouw, doe je dta dan elke naald?
is me niet duidelijk of je alleen aan de voorkant = recht gaat minderen en dan de achterkant = averecht gewoon breit of minder je voor armsgat/mouw EN aan de voorkant EN aan d eachterkant dus elke naald?? beste mensen ik wil zo graag verder breien, ben een beginner en heb geheugenstoornis, dus is moeilijk voor mij om deze dingen te begrijpen voor kenners waarschijnlijk erg simpel, ik worstel er mee een reactie zou ik dus erg op prijs stellen , alvast bedankt ![]() |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik weet niet wat er in het patroon staat misschien even handig als je dat er bij zet dan kunnen we even kijken want het ligt aan het soort mouw hoe je moet minderen.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Je kunt het beste aan het begin van je pen minderen voor de mouw . Dus zowel in je rechte pen aan het begin als in je av pen .Trouwens als je meer dan 1 steek moet minderen zou het niet eens gaan aan het eind . Je krijgt dan een gaatje .
|
|
![]() |
|
xxy ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 12 Mei 2013 Status: Offline Points: 44 |
?? maar dan heb ik te weinig steken
ik heb nu 70 st op de naald en moet 48 st worden doe ik 5x 2 en 2x1 = 12 steken en ik moet 22 steken minderen om op die 48 te komen vandaar dta ik dacht 2 st aan begin en 2 st aan einde en dan av gewoon breien dus wie weet het ?? |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Kun je het patroon hier plaatsen XXY, dan is het misschien wat makkelijker om te beantwoorden?
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Je mindert in je 1e pen aan de rechtekant 2 steken . Dan brei je je pen uit en aan het begin van de av pen minder je ook 2 steken . Dat doe je 5x en dan minder je aan het begin van je rechte pen 1 steek Je breit je pen uit en aan het begin van je av pen minder je ook 1 steek dat doe je twee keer .
Er staat waarschijnlijk aan weerskanten maar op deze manier is het echt goed .Je kunt aan het e ind geen 2 steken minderen want dan zit je draad verkeerd Ik kom alleen op 24 steken die je dan mindert Ik weet niet waar het verschil dan vandaan komt
|
|
![]() |
|
dank je Mutti............. dan denk ik dat ik het NU begrijp
heen gaande pen en ave recht pen is dan 1x en zo minder je 4 st per x omdat er staat kant af en minder............pfffffff moeilijk hoor en ik had nog wel zo'n "simpel" patroon gezocht als 1e werk het verschil = MIJN fout, bij een eerdere mindering ![]() |
|
![]() |
|
hai sandra
patroon staat bij vragen....hulp bij patroon lezen van zondag drops 0-303 gebreid vest met sjaalkraag van "Vienna" en ik heb wol Verdi= echt superlekker materiaal en mooi wisselend kleurpatroon grts xxy |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |