Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

minderen bij mouw

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
xxy View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xxy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: minderen bij mouw
    Posted: 20 Mei 2013 om 22:42
als je gaat minderen en afkanten bij een mouw, doe je dta dan elke naald?

is me niet duidelijk of je alleen aan de voorkant = recht gaat minderen en dan de achterkant = averecht gewoon breit

of minder je voor armsgat/mouw EN aan de voorkant EN aan d eachterkant
dus elke naald??

beste mensen ik wil zo graag verder breien, ben een beginner en heb geheugenstoornis, dus is moeilijk voor mij om deze dingen te begrijpen
voor kenners waarschijnlijk erg simpel, ik worstel er mee
een reactie zou ik dus erg op prijs stellen , alvast bedankt
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 00:50
ik weet niet wat er in het patroon staat  misschien even handig als je dat er bij zet dan kunnen we even kijken  want  het ligt aan het soort mouw  hoe je moet minderen.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 09:05
Je kunt het beste aan het begin van je pen minderen voor de mouw . Dus zowel in je rechte pen aan het begin als in je av pen .Trouwens als je meer dan 1 steek moet minderen zou het niet eens gaan aan het eind . Je krijgt dan een gaatje .
Back to Top
xxy View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xxy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 12:40
?? maar dan heb ik te weinig steken

ik heb nu 70 st op de naald en moet 48 st worden

doe ik 5x 2 en 2x1 = 12 steken
en ik moet 22 steken minderen om op die 48 te komen

vandaar dta ik dacht 2 st aan begin en 2 st aan einde
en dan av gewoon breien

dus wie weet het ??
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 12:51
Kun je het patroon hier plaatsen XXY, dan is het misschien wat makkelijker om te beantwoorden?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 12:57
Je mindert in je 1e pen aan de rechtekant 2 steken . Dan brei je je pen uit en aan het begin van de av pen minder je ook 2 steken . Dat doe je 5x  en dan minder je aan het begin van je rechte pen 1 steek Je breit je pen uit en aan het begin van je av pen minder je ook 1 steek dat doe je twee keer .

Er staat waarschijnlijk aan weerskanten maar op deze manier is het echt goed .Je kunt aan het e ind geen 2 steken minderen want dan zit je draad verkeerd  Ik kom alleen op 24 steken die je dan mindert  Ik weet niet waar het verschil dan vandaan komt
Back to Top
xxy View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xxy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 13:05
dank je Mutti............. dan denk ik dat ik het NU begrijp
heen gaande pen en ave recht pen is dan 1x en zo minder je 4 st per x

omdat er staat kant af en minder............pfffffff moeilijk hoor
en ik had nog wel zo'n "simpel" patroon gezocht als 1e werk

het verschil = MIJN fout, bij een eerdere mindering
Back to Top
xxy View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xxy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 13:08
hai sandra

patroon staat bij vragen....hulp bij patroon lezen
van zondag

drops 0-303

gebreid vest met sjaalkraag van "Vienna"

en ik heb wol Verdi= echt superlekker materiaal en mooi wisselend kleurpatroon

grts xxy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns