Aapje aan het breien |
Reageer |
Autheur | |
Majeljes
Newbie Lid sinds: 22 Mei 2013 Locatie: Den Haag Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 Mei 2013 om 23:55 |
Ik ben voor de eerste keer een aapje aan het breien. Alle delen gingen goed totdat ik aan de kop kwam. Met minderen had ik nog 9 steken op mijn naald staan, precies zoals moest volgens de beschrijving. Maar de allerlaatste zin van dit deel begrijp ik helaas niet. Er staat: "Haal de draad door de ov st (= overige steken neem ik aan), trek hem strak en zet hem vast."Is het nu de bedoeling om met de draad in een naald door de 9 steken te gaan? Daarna strak trekken, maar hoe moet dat vastzetten dan????
Is dit een soort afkanten?
|
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(1)
|
Inderdaad, met de draad door een naald door de 9 steken halen. Strak dichttrekken en dan de draad enkele keren aan de binnenkant door enkele steken halen zodat hij vast komt te zitten.
|
|
denise
Duizendpoot Lid sinds: 07 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 185 |
Post Options
Thanks(1)
|
Inderdaad zoals Dine schreef
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik zou het wel 2x doen .Is wat steviger .Mocht er om wat voor redenen dan ook 1 draad knappen dan is er nog geen man overboord .
|
|
Joy
Newbie Lid sinds: 12 November 2012 Status: Offline Points: 15 |
Post Options
Thanks(1)
|
Je knipt de draad af, wel een behoolijke lengte houden. Dan neem je een stopnaald, doet de draad door het oog van de stopnaald en neem de 9 steken van de breinaald over op de stopnaald en draad. Dan trek je deze steken aan zodat je een kleine cirkel krijgt. Even vast zetten met een paar steken en de draad weer uit de stopnaald halen.
Er wordt met de naald dus stopnaald bedoeld en niet je breinaald. snap je wat ik bedoel? succes.Joy |
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nu staat er al 4x dezelfde oplossing (beschreven op diverse manieren)
Nu zal het zeker lukken |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
oant Sjen
|
|
Majeljes
Newbie Lid sinds: 22 Mei 2013 Locatie: Den Haag Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie wel voor jullie uitleg! Het is me gelukt hoor, heerlijk! Ga enthousiast weer verder.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |