Virus |
Reageer |
Autheur | |
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 Juni 2013 om 23:10 |
Ben me vanavond wezenloos geschrokken.
Was aan het surfen naar patroontjes, waarschijnlijk een verkeerde site aangeklikt en hup computer werd volledig geblokkeerd. Er werd een foto van mezelf gemaakt met mijn webcam en daar zag ik mezelf staan op een scherm van de politie. Ik had iets gedaan wat niet mocht en kon mijn computer alleen deblokkeren als ik 100 Euro zou overmaken. Dat bleef die om de .. min herhalen en voor de rest was er niets meer mee te beginnen. Met behulp van mijn broer nu uren later, eindelijk mijn computer weer werkend gekregen, wat een ellende. Ik zat gewoon te trillen op de bank. Dit blijkt dus een virus te zijn, wat heel moeilijk weer te verwijderen is. Hopelijk blijft het nu van mijn computer af en ik durf nu amper nog ergens op te klikken. Mocht iemand anders het ook krijgen, NOOIT BETALEN !!!! Het zijn internetcriminelen, dus ze blijven om geld vragen en je probleem wordt niet opgelost. |
|
labeldoekje
Hobbywonder Lid sinds: 18 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gelukkig dat je niet betaald heb, want er zijn altijd nog wel mensen die erin trappen.
Fijn dat je dit even met ons deelde.
|
|
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
|
QstephanieQ
Hobbyguru Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
Post Options
Thanks(0)
|
oh wat erg maar wel fijn dat je ons verwittigd!!!!
|
|
J@nke
Hobbyguru Lid sinds: 30 Oktober 2012 Status: Offline Points: 1165 |
Post Options
Thanks(0)
|
Aaah,jemig dat is schrikken!
|
|
MG Jewelry
Hobbyguru Lid sinds: 17 Augustus 2012 Status: Offline Points: 1675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja hoor, wat irritant.
En nu?
|
|
petra57
Hobbywonder Lid sinds: 26 Januari 2013 Locatie: steyl Status: Offline Points: 502 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is hopeloos de laatste tijd ik krijg steeds mail van ideal van banken nooit op reageren zijn ook criminelen
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeetje t wordt al gekker!
Hier wordt steeds gebeld in t engels,met india accent, helloww, doe jpe spiek engliess? En dan gebazel over windows en herstellen |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn man had gisteren 1.000.000 gewonnen in slecht engels. Of hij even al zijn gegevens wilde invullen!!!! Verwijderen, verwijderen, zover mogelijk.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
linda1959
Hobbyguru Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
|
hey cully ik heb over een paar maanden terug hetzelfde voorgehad kwam er bij u ook op van de federale politie en zo ? Mij werd ook aangeraden om 100 euro te betalen . Het kwam er steeds opnieuw op wat je ook probeerde
mijn zoon heeft dit opgelost door de pc in veilige modus op te starten en weg was het bericht heb wel verscheidene uren zonder pc gezeten want eerst wisten we niet wat we eraan konden doen . Dus aan allen die dit ook nog voor hebben , starten in veilige modus en bericht is weg |
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben ook naar de veilige modus gegaan, virusscanner gedraaid (Norton; betaal ik me blauw aan), maar het virus bleef gewoon zitten !!!
Via een oude computer een bestandje op het web gedownload, op USB gezet en dit via de veilige modus, met netwerkverbinding gedraaid. En toen was het eindelijk weg. Maar was ik wel uren verder. Ik had een logo van de Ned politie, dus ook dat passen ze volgens mij aan, aan in het land je woont. |
|
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je in veilige modus gaat kun je ook kiezen voor met internet opties dacht ik
op die manier kun je zoeken naar kaspersky virusscanner online die krijgt een hoop dingen er goed uit norton laat eerst alles binnen en gaat dan lopen loeien heb ik ook gehad, nooit meer
|
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ook eens zo'n virus gehad en ben 2 uur bezig geweest om mijn laptop weer goed te krijgen. Sindsdien klik ik niet meer lukraak op sites/linken en ik ben gewijzigd van virusscanner.
Wat eigenlijk de beste tip is: maak te allen tijden een back up van je pc, iig van je foto's, je mail (tenzij je hotmail of gmail hebt (=cloud) en documenten en neem een gratis cloud abonnement waar je dingen opslaat.
|
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik krijg altijd een waarschuwing van mijn virusscanner deze site is onveilig vaak bij doorklikken op pinterest.
Ofwel mijn scanner houdt het gelukkig tegen (tot nog toe ) zit heftig op hout te kloppen nu. Ik weet even niet welke scanner ik heb mijn man zorgt hiervoor maar idd Norton is er hier als eerste uitgegooid neemt enorm veel ruimte in op de computer is duur met updaten en haalt eerst binnen en doet dan pas scannen en in quaraintaine zetten maar dan is het leed al geleden. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |