Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vakantie

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vakantie
    Posted: 25 Juni 2013 om 14:39
Hier in belgie is het twee maanden geen school ,nu ben ik toch eens benieuwd hoe jullie die maanden invullen met of zonder kids ,ik heb 4 kleinkinderen die regelmatig komen logeren h,eeft iemand tips om ze bezig te houden als het zo een rot weer blijft ,en wat doen jullie.....ben niet nieuwsgierig maar weet graag alles Handshake
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 15:08
hangt van de leeftijd af
tot een jaar of zes kan je (en heb ik al gedaan) een fikse wandeling maken in de regen
kinderen een regenpak aan, botten, alles goed toegeknoopt en dan komt het plezantste elke plas die je tegenkomt er heel hard in springen. pret gegarandeert en vooral glunderende oogjes. en nadien in een warm bad
of processie spelen is ook plezant. eerst allemaal snippers knippen en dan omhooggooien en dan samen de boel opruimen : om ter meeste snippers oprapen.
botsing spelen met autootjes vond er hier ook ene plezant.
en als ze al wa groter zijn kaartspelletjes.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 15:22
Als het regende kreeg mijn zoon een dienblad met rijst, waarmee hij dan speelde met graafmachines, bulldozers en de Playmobile vuilnisauto. Was hij uitgespeeld, dan ging de rijst door de verf van mijn dochterm die dan mooie schilderijen maakte met bobbelverf.

Soms gingen ze bergbekimmen en deden een hele dag over twee trappen. Onderweg waren allerlei gevaren, bewapende poppen en beren, tijgers, olifanten. Ik was de Sint Bernhardshond met drinken en eten, ik deed er aanmerkelijk sneller over dan zij.

Je kunt een dierentuin maken met alle knuffels of een schatspeurtocht door het huis uit zetten. Een zakje snoep of een klein speeltje verpakt in aluminiumfolie is de schat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:54
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als het regende kreeg mijn zoon een dienblad met rijst, waarmee hij dan speelde met graafmachines, bulldozers en de Playmobile vuilnisauto. Was hij uitgespeeld, dan ging de rijst door de verf van mijn dochterm die dan mooie schilderijen maakte met bobbelverf.

Soms gingen ze bergbekimmen en deden een hele dag over twee trappen. Onderweg waren allerlei gevaren, bewapende poppen en beren, tijgers, olifanten. Ik was de Sint Bernhardshond met drinken en eten, ik deed er aanmerkelijk sneller over dan zij.

Je kunt een dierentuin maken met alle knuffels of een schatspeurtocht door het huis uit zetten. Een zakje snoep of een klein speeltje verpakt in aluminiumfolie is de schat.

Ik wou dat jij mijn oma was geweest toen ik nog klein was!! Wat een superleuke ideeën Magtelt!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:54
Originally posted by bep bep wrote:

en dan komt het plezantste elke plas die je tegenkomt er heel hard in springen. pret gegarandeert en vooral glunderende oogjes. en nadien in een warm bad

Jaaaaa leuk!!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:56
Ik heb geen kids of kleinkinderen maar mijn jongste tantezeggertje vond (en vindt dat nog steeds) het altijd erg leuk om te gaan knutselen, vnl. omdat ik veel knutselspulletjes heb, kan ze uren mee bezig zijn. Iets wat zij ook leuk vond (dat doe ik alleen als ik echt niets anders kan verzinnen) is om mij voor te lezen i.p.v. andersom. Vooral als ze nog niet zo goed kunnen lezen krijg je van die grappige versprekingen :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 18:22
Ik zie mijn kleinzoons niet, maar ik deed die dingen als moeder. Ook sneeuw binnenhalen als ze 's winters ziek waren of een grote ovenschaal schuin in de vriezer zetten met een laagje water, zodat de GI Joe poppetjes konden skieën. Mijn vriendinnen zeiden altijd, dat bij Magtelt alles kon en schoven dankbaar hun kroost naar binnen om hun eigen huis netjes te houden. Ik houd mijn karakter liever netjes dan mijn huis (dat is veel meer werk ook).

wat rozengeur.
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 18:27
Ook leuk poppetjes maken met restjes garen, ongeveer zoals bij mijn creaties voorbij kwam of wat vroeger groot succes had als ik ging babysitten aardappelen aankleden met oude lapjes stof en ogen van knopen. We maakten eens een bruidspaar en superman kwam ze dan redden als ze van de tafel vielen ;-)
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 18:59
Mijn oma puzzelde graag en dan kreeg ik ook een puzzelboekje. Samen deden we iets van handwerken. Ook mijn broer heeft wel bij oma geborduurd. Hondjes in kruissteek met wol op grof stramien !
Een verrassingsei vond ik ook geweldig, iets lekkers en daarna was je bezig om het speeltje in elkaar te zetten en daarna mee te spelen.
En bij oma hadden ze een Spar, waar ze in de vakantie een vakantieboek verkochten, ook daar kon ik uren mee zoet zijn (puzzels, raadsels, rebus, kleurplaat, ....).

En bij oma helpen met bijv de afwas, was dan ook leuk. Smile
Echt jeugdsentiment heb ik bij afleveringen van are you being serverd (wordt u al geholpen). Daar keek oma naar en dan mocht ik meekijken en daarna pas naar bed ! Ik snapte er niets van, maar mr Humpries met zijn grappige loopje en Miss Slocombe met paars of groen haar, dat was al fantastisch.

En met mooi weer een tent bouwen, van het wasrek en een laken en/of tafelkleed. Opa & oma hadden ook een wigwam op de zolder in de garage, die haalde opa ook wel eens naar beneden.

Schiet me opeens een blog te binnen. Zij doet heel veel met en voor haar kinderen, misschien staan er ideetjes op: http://www.repeatcrafterme.com/

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2013 om 09:13
Wauw wat leuk zeg ,er zitten inderdaad goede iedeeen bij ,bedankt allemaal   (nu zou ik nog gaan hopen dat het slecht weer word )LOL
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2013 om 10:08
Wat een leuke site!!dat mini-tuintje in een pallet, kostelijk, die mutsjes, enig, kortom: geweldig leuk om te kijken! Bedankt.
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2013 om 22:06
Heb je een Pinterest account? Daar vind ik vaak hele leuke en verrassende ideeën om met de kinderen te doen.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 10:05
In mijn nieuwe punnikboekje staan allerlei poppetjes die best snel klaar zijn, met heel korte punniksliertjes als lijf, armen en benen. Je kunt er dan een aantal maken voor aan een sleutelring. Bijvoorbeeld met grote kralen als hoofd. Gezicht met viltstift op tekenen. Daar heb je dat boekje niet voor nodig. Laat de kinderen maar zelf bedenken hoe e het doen.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns