Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Koala

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Angel_3D View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angel_3D Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Koala
    Posted: 30 Juni 2013 om 21:16
Beste hobbyfanaten, 

Ik ben bezig met De Koala te breien uit het boek ' gebreide dieren' .

Bij de KOP staat het volgende: 
8st 
(1 meerd) tot eind (16)
(1r, 1meerd) tot eind (24)
(2r, 1 meerd) tot eind (32)
(3r, 1 meerd) tot eind (40)
(4r, 1 meerd) tot eind (48)
(5r, 1 meerd) tot eind (56)
(6r, 1 meerd) tot eind (64)

Ik ben begonnen met het begin maar ik kwam niet juist uit... Weten jullie hoe het dan wel moet?
Ik heb bij de olifant ook op dezelfde manier gevaren... echt niet plezant... 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! 

Dank je wel!

Angel 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2013 om 22:08
Ik heb Dino's Breien uit deze serie. Daar werken ze op dezelfde manier.
Je hebt 8 steken opgezet. In de 1e naald meerder je 8 steken zodat je op het einde van de naald 16 steken hebt. Dat doe je als volgt: 1 steek breien, uit het dwarsdraadje 1 steek verdraaid recht breien. Dus even voor de duidelijkheid, na ieder gebreide steek 1 steek meerderen. Door het dwarsdraadje tussen de steken op te nemen krijg je de minst zichtbare meerdering.
Bij naald 2 brei je 2 steken en je meerdert er een. Dat komt er dus op neer dat je na iedere 2e steek een steek meerdert.
Bij naald 3 doe je hetzelfde na iedere 3 steek.
Ik ben het met je eens dat het niet zo echt duidelijk beschreven staat, maar als je het op die manier doet kom je tot het resultaat dat steeds op het einde van iedere naald tussen de haakjes staat.
Nog even een opmerking. Je meerdert dus in de heen- en in de teruggaande naald. Dat betekent dat je ook in de averechte naald moet meerderen. Daar moet je dus de steek die je maakt uit het dwarsdraadje verdraaid averecht breien. Dat gaat een beetje moeilijk, maar het kan.
Ik heb dat probleem bij mijn Dino niet gehad omdat ik in de rondte gebreid heb. Dus steeds recht. Toen kwam ik echter weer voor andere problemen te staan. Maar problemen zijn er om op te lossen nietwaar? 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Angel_3D View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angel_3D Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2013 om 19:49
Oh fijn kan je dat ook rond breien die dieren. 

Hoe doe je dat dan? Hoe zet de de beschrijving dan om, want ik veronderstel dat het aantal steken en zo niet echt kloppen dan... 

Je mag mij meer vertellen daarover, dat breidt dan wel véééél gemakkelijker, en dan hoef je niet alles aan elkaar te naaien! 

Ik vroeg dit in de breiwinkel en de winkelierster zei dat dit niet ging gaan... al stelde ik dat wel in vraag... 

Alvast bedankt! 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2013 om 19:57
Ik brei ze op de rondbreinaald. Ik neem dan 2 steken minder als het patroon aangeeft. Dat zijn de steken die normaal gesproken in de naad zouden vallen. Daarna moet je ook wel af en toe smokkelen  om uit te komen, maar het gaat heel goed. Ik zal even gaan zoeken in welk topic de Dino staat die ik op die manier gebreid heb, dan geef ik dat nog door en kun je het resultaat zien. Gevonden. De poten zijn nu los zodat hij kan staan een liggen/zitten, maar dat ga ik veranderen, gewoon vastzetten, dit is voor een kind te moeilijk. Overigens bij het in elkaar naaien moet je gewoon je eigen ding doen staat ook niet duidelijk aangegeven

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Angel_3D View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angel_3D Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2013 om 20:49
Hartelijk bedankt. 

Ik zal het ook eens proberen... ik ben wel razend benieuwd of ik er zal in slagen... 

dank je wel! 
Back to Top
Angel_3D View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angel_3D Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 21:15
Ik heb het geprobeerd om met rondbreinaalden te breien... Maar als je maar 6 steken staan hebt op je naalden dan weet ik niet hoe je kan rondbreien... het spant en trekt allemaal tegen....

pfff.......
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.250 seconden.
Lang Yarns