Dikke garen gezocht... |
Reageer |
Autheur | |
TeddyDreams
Newbie Lid sinds: 02 Juli 2013 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 Juli 2013 om 11:37 |
Aangezien ik nieuw ben in het het haken en nog niet echt thuis ben in die overgrote keuze aan garen stel ik mijn vraag hier even :)
Ik wil graag beginnen aan een mooie dikke colsjaal, heb al eentje gemaakt met gewoon Saskia garen van wibra maar dit geeft niet echt een dik, warm en luxe gevoel of uitstraling :D Nu vroeg ik me dus af welke betaalbare (dus geen 4euro per bol, want heb redelijk wat nodig) garen hier geschikt voor zijn? Mag wol zijn, maar ook acryl. Iets dat niet overdreven pluist en mooi dik is (toch zeker haaknaald 6 ofzo)... Merk maakt ook niet echt uit, mag bergere de france zijn, of anchor,... Maakt echt niet uit :) Liefst wel met wat kleuren in het gamma dus geen garen die maar in 2 kleurtjes bestaat :D Sorry voor deze lijst, maar ben echt op zoek naar een leuk garen hehe :D
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Klik eens op "winkel" bovenaan deze pagina dan komen er allerlei wol soorten voorbij waar je op kunt klikken .
Je kunt ook een dubbele draad nemen van dunner garen b.v. de Saskia . Ook zeeman heeft dacht ik wel dikker garen in de collectie
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij Zeeman ligt nu nog wel dikker garen, maar Wibra krijgt dat in de herfst ook wel weer. En inderdaad met een dubbele draad. Voor een mooi effect kun je ook zo'n roezelige draad met een gladde combineren.
Ik lees net in een ander topic dat Action heel dik garen heeft in neonkleuren, voor pen 8 ofzo. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
BettyKleien
Hobbywonder Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Post Options
Thanks(0)
|
En ook in gewone kleuren dacht ik betty
|
|
xxy
Groupie Lid sinds: 12 Mei 2013 Status: Offline Points: 44 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat ik zelf leuk vind is om een draadje naaigaren mee te haken....... gewoon klosje voor de naaimachine garen, zeg maar......... kom je dan een heel eind mee
accent kleur of juist in afwijkende kleur ben nu zelfs met 4 van die draadjes gemengd en haaknaald nr 1 1/5 aan het haken verrassend mooi zelfs |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op zo'n klosje naaigaren kun je ook kralen rijgen, die je dan hier en daar naar boven schuift en meehaakt of -breit.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |