Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Paard met hoed

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Parcifal View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Parcifal Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Paard met hoed
    Posted: 11 Juli 2013 om 20:22
Aangezien er bij zoeken niks uitkomt open ik mijn eigen topic.

Ik heb het haakpartoon van het paard met hoed van deze site.

Nu komt na toer 12 ineens een aantal rijen en daarna pas toer 13.
Tot toer 12 gaat alles goed maar als ik dan de beschrijving van de rijen volg en de beschrijving van toer 13 en ik kom vervolgens bij toer 14 dan snap ik er niks meer van.
Bij toer 12 staat (22) dus ik moet 22 vasten hebben.
Bij toer 13 staat er niks tussen haakjes, maar bij toer 14 moet ik ineens 26 vasten hebben, maaar nergens word aangegeven dat ik moet meerderen...

Hier een voorbeeld van het patroon.
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-RQ4BFMXT.jpg

Ondertussen heb ik het haakwerk al 2x uitgehaald. De 1e x dacht ik, ik zal wel wat fout hebben gedaan dus begon overnieuw. De 2e x goed gelezen maar kwam weer op het zelfde probleem uit.

Kan iemand mij helpen/uitleggen wat ik moet doen of waar het fout (kan) gaan?

Bvd voor de reacties
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2013 om 19:00
Ik heb dit paard een paar jaar geleden voor mijn kleinzoon gemaakt, ik zal eens kijken wat ik nog weet.
Na toer 12 heb je 22 steken.
Bij rij 13 haak je een halve vaste in de 15e steek, dan keer je het werk, dus niet de rij tot het einde haken.
Rij 14 Staat aangegeven dat je iedere volgende rij moet beginnen met 1 vaste in de 2e steek Je haakt dan deze  rij 14, in de 8e steek een halve vaste en keren.
rij 15. Dus in de 2e steek de eerste vaste en in de 7e steek een halve vaste.
Enz. ik denk dat het zich nu vanzelf wijst. Bij rij 20 staat dat rij 13 t/m 20 de bovenkant van het hoofd van het paard is, daarom dus deze rijen.
Daarna begin je weer bij TOER 13. Even goed lezen en het zal lukken.
Zelf heb bij ik toer 27 een vraagteken gezet,waarom weet ik niet meer, maar dan dus eventueel weer aan de bel trekken
 Succes

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns