Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoe komen we er vanaf?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoe komen we er vanaf?
    Posted: 05 Augustus 2013 om 07:55
Wij hadden tijdje terug steeds van die witte larfjes op het plafond in de bijkeuken. 
Nu zitten er allemaal kleine motjes, ondanks dat we die larfjes weghaalden. Hebben "kartonnetjes"hangen, maar dat helpt niet echt. 
Bovendien stinken die ook nog.

Wie weet een natuurlijk remedie? 

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 09:30
Een echte oplossing heb ik ook niet jammer genoeg .

Heb je wel eens van die kleefstrips opgehangen ??  Zit op een gegeven moment wel vol met mottenlijkjes maar ze stinken niet . 

Je kunt ook zo'n blauwe lamp ophangen en kijken of ze daar op af komen .

succes
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 09:48
Ik heb geen idee.....Succes ermee!
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 10:03
Oeioei, daar ben je mooi klaar mee, want die wurmpjes vreten je katoen en wol op, dus ook je bollen en je werkjes! Wij hebben ze helaas ook, en ze blijven maar terugkomen. Ik heb van de Kruidvat een soort plakstrips waar de manlijke motten opaf komen door een speciale geurstof, en dat lijkt te helpen. (Geen mannetjes=geen jonkies Wink) In de hobbykamer/rommelkamer heb ik een blauwe vliegenlamp gezet en daar heb ik er ook al aardig wat mee om zeep geholpen. Maar er echt vanaf komen?Wacko
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 10:43
o,bah,ik heb ze een s in een keukenkastje gehad. Alles uitgesopt en ze bleven maar terugkomen.

Heb toen (jaren terug) iets gekocht bij de Aldi in Duitsland,een soort driehoekjes van karton.waar een of ander stofje inzat.Uiteindelijk ben ik er wel vanaf gekomen. Sterkte
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 13:34
Motten houden niet  van kamfer, cederhout  olie en lavendel je had vroeger de mottenballen en die roken naar  kamfer. mijn oma gebruikte altijd kamferspiritus.  en die had  een kamfer kist dat was een grote houten kist waarin dat kamfer was verwerkt. en daar bewaarde ze dan spullen in.

Je kan als het goed is mottenballen kopen die kamfer bevatten. of cederhout. maar  als lavendel ook werkt  ruikt dat  beter volgens mij Wink

Ik heb ook nog even gezocht  op internet voor je en kwam deze sites tegen 

http://www.milieucentraal.nl/themas/ongedierte-in-huis-bestrijden/motten

Er  zijn nog veel meer sites. maar het overkoepelende is roxasect.

Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 13:40
Dank je Marielle!! Had ook al gegoogled, maar deze nog niet gezien. het is maar net wat je zoekterm is! 

Enne Engeline, laatst vond ik ook 1 in een keukenkastje. Gelijk alles wat open was maar weggeknikkerd ook zal de verpakking dicht. 

Gelukkig nog niets in kleding aangetroffen, maar al wel lavendel kartonnetjes opgehangen bij de Action vandaan, maar die stinken. Vroeg met nu af hoe ik zelf kruidenzakjes kon maken, en waar ik dan lavendel en cederhout kan kopen.

Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 13:52
 Lees iets over Patchouli dat dit in India werd gebruikt tegen motten op kleding en ook in de flowerpower tijd. Schijnt lekker te ruiken?? Wie is hier bekend mee? Zag dat het te koop is bij de Tuinen. Toch maar eens gaan kijken.

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 18:11
ik ruik heeeeeel graag patchouli , heb dit ook vroeger gebruikt (en veel) als parfum Shocked ik had dit elke dag op , ging speciaal naar een winkel die produkten verkochten van India . Was in Antwerpen in de Hoogstraat .
Volgens sommige stond er een rioolputje te stinken hahahahahah als ik in hun buurt kwam
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 20:46
Graag  gedaan hoor ik wist dat  van de Kamfer enzo  maar verder ook niet, ik heb het verder letterlijk ingetypt hoe kom ik van mijn motten af. en ik heb er inderdaad thuis ook een paar gezien maar  in 1 kamer en verder niet dus ????

Kruiden zakjes zijn heel simpel  gewoon een  stuk leuke stof (of een  stukje oud laken ) rond knippen Langs een bord ofzo even de maat zelf beslissen, dat kan je als binnen zakje  gebruiken. Dan doe je op een cm van de  rand een rijgsteek  zodat je het  mooi kan aantrekken dat het sluit. Dan kan je het vullen, aantrekken (sluiten dus) en zo laten of er zelf een leuk zakje omheen Haken of breien.

Dan  kan je evt. bij de tuinen of  minerva of zo'n dergelijke zaak even kijken of ze Lavendel of de rest hebben. Kruidvat heeft niet veel op dat gebied  die heeft allen het dure  roxasect enz.
en anders even de buurt afstruinen en in de tuinen kijken  daar  is vast wel ergens Lavendel te vinden en misschen dat Dan kan vragen of  iemand je een paar takjes wil geven. Of  naar het tuin centrum of  bloemenman plantje kopen en neerzetten hoef je ook geen geurzakje te maken Wink LOL

Dat patchuli  weet ik niet of ik dat ken misschien als ik het ruik dat ik zeg oh dat iken ik wel  maar nu  zou ik het even niet weten.

Succes ik hoop dat je er snel vanaf bent

Heb nog even gekeken en van de week was er een  topic over geurzakjes 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.438 seconden.
Lang Yarns