hoe komen we er vanaf? |
Reageer |
Autheur | |
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 Augustus 2013 om 07:55 |
Wij hadden tijdje terug steeds van die witte larfjes op het plafond in de bijkeuken.
Nu zitten er allemaal kleine motjes, ondanks dat we die larfjes weghaalden. Hebben "kartonnetjes"hangen, maar dat helpt niet echt. Bovendien stinken die ook nog. Wie weet een natuurlijk remedie?
|
|
http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een echte oplossing heb ik ook niet jammer genoeg .
Heb je wel eens van die kleefstrips opgehangen ?? Zit op een gegeven moment wel vol met mottenlijkjes maar ze stinken niet . Je kunt ook zo'n blauwe lamp ophangen en kijken of ze daar op af komen . succes
|
|
MG Jewelry
Hobbyguru Lid sinds: 17 Augustus 2012 Status: Offline Points: 1675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb geen idee.....Succes ermee!
|
|
Naemi
Hobbyguru Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oeioei, daar ben je mooi klaar mee, want die wurmpjes vreten je katoen en wol op, dus ook je bollen en je werkjes! Wij hebben ze helaas ook, en ze blijven maar terugkomen. Ik heb van de Kruidvat een soort plakstrips waar de manlijke motten opaf komen door een speciale geurstof, en dat lijkt te helpen. (Geen mannetjes=geen jonkies ) In de hobbykamer/rommelkamer heb ik een blauwe vliegenlamp gezet en daar heb ik er ook al aardig wat mee om zeep geholpen. Maar er echt vanaf komen?
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
o,bah,ik heb ze een s in een keukenkastje gehad. Alles uitgesopt en ze bleven maar terugkomen.
Heb toen (jaren terug) iets gekocht bij de Aldi in Duitsland,een soort driehoekjes van karton.waar een of ander stofje inzat.Uiteindelijk ben ik er wel vanaf gekomen. Sterkte
|
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
Motten houden niet van kamfer, cederhout olie en lavendel je had vroeger de mottenballen en die roken naar kamfer. mijn oma gebruikte altijd kamferspiritus. en die had een kamfer kist dat was een grote houten kist waarin dat kamfer was verwerkt. en daar bewaarde ze dan spullen in. Je kan als het goed is mottenballen kopen die kamfer bevatten. of cederhout. maar als lavendel ook werkt ruikt dat beter volgens mij Ik heb ook nog even gezocht op internet voor je en kwam deze sites tegen Er zijn nog veel meer sites. maar het overkoepelende is roxasect.
|
|
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je Marielle!! Had ook al gegoogled, maar deze nog niet gezien. het is maar net wat je zoekterm is!
Enne Engeline, laatst vond ik ook 1 in een keukenkastje. Gelijk alles wat open was maar weggeknikkerd ook zal de verpakking dicht. Gelukkig nog niets in kleding aangetroffen, maar al wel lavendel kartonnetjes opgehangen bij de Action vandaan, maar die stinken. Vroeg met nu af hoe ik zelf kruidenzakjes kon maken, en waar ik dan lavendel en cederhout kan kopen.
|
|
|
Mayabees
Post Options
Thanks(0)
|
Lees iets over Patchouli dat dit in India werd gebruikt tegen motten op kleding en ook in de flowerpower tijd. Schijnt lekker te ruiken?? Wie is hier bekend mee? Zag dat het te koop is bij de Tuinen. Toch maar eens gaan kijken.
|
|
|
linda1959
Hobbyguru Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik ruik heeeeeel graag patchouli , heb dit ook vroeger gebruikt (en veel) als parfum ik had dit elke dag op , ging speciaal naar een winkel die produkten verkochten van India . Was in Antwerpen in de Hoogstraat .
Volgens sommige stond er een rioolputje te stinken hahahahahah als ik in hun buurt kwam
|
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
Graag gedaan hoor ik wist dat van de Kamfer enzo maar verder ook niet, ik heb het verder letterlijk ingetypt hoe kom ik van mijn motten af. en ik heb er inderdaad thuis ook een paar gezien maar in 1 kamer en verder niet dus ???? Kruiden zakjes zijn heel simpel gewoon een stuk leuke stof (of een stukje oud laken ) rond knippen Langs een bord ofzo even de maat zelf beslissen, dat kan je als binnen zakje gebruiken. Dan doe je op een cm van de rand een rijgsteek zodat je het mooi kan aantrekken dat het sluit. Dan kan je het vullen, aantrekken (sluiten dus) en zo laten of er zelf een leuk zakje omheen Haken of breien. Dan kan je evt. bij de tuinen of minerva of zo'n dergelijke zaak even kijken of ze Lavendel of de rest hebben. Kruidvat heeft niet veel op dat gebied die heeft allen het dure roxasect enz. en anders even de buurt afstruinen en in de tuinen kijken daar is vast wel ergens Lavendel te vinden en misschen dat Dan kan vragen of iemand je een paar takjes wil geven. Of naar het tuin centrum of bloemenman plantje kopen en neerzetten hoef je ook geen geurzakje te maken Dat patchuli weet ik niet of ik dat ken misschien als ik het ruik dat ik zeg oh dat iken ik wel maar nu zou ik het even niet weten. Succes ik hoop dat je er snel vanaf bent Heb nog even gekeken en van de week was er een topic over geurzakjes |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |