vraag muis breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 Augustus 2013 om 13:43 |
Ik wil beginnen een muis te breien maar vraag me af hoeveel toeren dit stuk nu precies is. Ik zal er even achter zetten hoe ik het lees:
BODY Cast on 10sts Beg. With K & ss 2 rows 2 toeren Inc1. In every st. = 20sts 1 toer P 1 row 1 toer Inc1. In every st. = 40sts 1 toer Beg with P & ss 5 rows 5 toeren Dus dan zou dit deel van het kontje totaal 10 toeren zijn, lees ik dat goed? En wat bedoelen ze met: Beg. With K & ss 2 rows, en verderop: Beg with P & ss 5 rows? Ik weet wat K en P betekent, en dat ss slip stitch betekent, maar hoe slip stitch ik 5 toeren van 40 steken? |
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
volgens mij is dit 1 steek averechts breien, 1 ongebreid overnemen, 1 breien, 1 ongebreid overnemen,...
En in de teruggaande ronde hetzelfde doen, dit voor 5 rijen... is dit deel, welke je nu wilt breien (kun je dit zien op een foto van het ontwerp) een niet egale tricotsteek?? |
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
'ss" kan ook gewoon tricot zijn ,staat er in mijn vertaallijst
|
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Het ziet er gewoon glad uit, dus dan zou het idd gewoon tricotsteek kunnen zijn ipv slip stitch. Het lastige is dat er een afkortingenlijstje bij dit patron zit, maar daar staat ss niet bij. Maar ik denk dat je gelijk hebt Mutti, ik ga het proberen!
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5791 |
Bij die laatste 5 toeren moet je volgens mij beginnen met een P toer (links breien )
en daarna verder in tricot breien. dit haal ik er uit. |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
de vertalingen zijn soms niet altijd even duidelijk...
heb ooit dezelfde tekst tegen gekomen en die bleek de omschrijving te omvatten van een 'Partridge eye'. zo zie je maar :-) vandaar mijn vraag of het egaal was of niet :-)
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |