Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Live Action Puppets

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ThePuppeteer View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ThePuppeteer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Live Action Puppets
    Posted: 19 Augustus 2013 om 14:07
Eerst even een uitlegje over Live Action Puppets.
Om even n heel simpel voorbeeld van live action puppets te noemen: the muppets.

Bij deze n paar van mijn creaties:

En mijn huidige project:
Een draak die zijn ogen opent en sluit en rook door de neusgaten blaast.
Van de bouw van de schedel heb ik ook nog foto's voor degenen die het boeiend vinden :P

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 14:20
leuk
oant Sjen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 14:33
dat is eens iets volledig anders dan dat we op dit forum gewend zijn :-)
meestal gaat het over haken en breien, maar dit is van een totaal andere orde :-)

wel leuk om eens te zien passeren!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 14:42
Mooi !
Zit er een heel mechaniek dan in de draak ?
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ThePuppeteer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 14:53
Zo zou je het kunnen noemen.
De schedel is gemaakt van schuim wat het inbouwen van mechanismes stukke makkelijker maakt.
Voor de rokende neusgaten heb ik 2 slangetjes door de schedel gemaakt totaan de neusgaten.
De ogen zelf bewegen niet maar in de wenkbrauwen zit stevig ijzerdraad,deze steekt door de schedel heen en vormt aan de binnenkant een 'trigger'.

Zal het makkelijk uitleggen.
De duim van mn rechterhand bestuurd de onderkaak.
De overige 4 vingers van mn rechterhand bedienen de bovenkaak en de beide wenkbrauwen.
Dat wil dus zeggen dat ik alleen mn linkerhand vrij heb.

Leuk weetje: sommige poppen worden door 2 poppenspelers tegelijk gespeeld,bijv Ernie.
1 persoon doet de kop en de linkerhand(vandaar dat de meeste puppets linkshandig zijn) en de ander doet de rechterhand.
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ThePuppeteer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 16:34
Hier wat foto's van het maken van de drakenschedel.

Basisvorm uit Foam:

Binnenkant van de kop,2 rietjes dienen om later de dunne slangetjes voor de rokende neusgaten door te trekken.

De ogen en het mechanisme om de wenkbrauwen te bewegen had ik hier nog niet ingebouwd.
Het blok schuim waar de rietjes zitten is eruit gesneden om ruimte te maken voor het bewegen van de wenkbrauwen.
Hier heb ik helaas nog geen foto van gemaakt.

Schedel op een stukje na helemaal beschubt:

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 17:16
doe je dan ook voorstellingen met je puppets?
of is het meer het creëren van een pop die je aanspreekt?

maak je die alleen voor jezelf of ook voor anderen ( op bestelling bvb)?

ben wel benieuwd naar het idee wat er achter steekt, van dit alles :-)

(wij noemen dit vrouwelijke nieuwsgierigheid, hahaha) is net hetzelfde als mensen ons vragen wat wij met onze creaties doen. soms op bestelling, als cadeau, als knuffel voor de kids, of gewoon omdat je het leuk vindt ook als die gewoon daarna in een mand terecht komt,...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 17:19
Bedankt voor de uitleg !
Knap allemaal bedacht en toch weer wat echter met bewegende wenkbrauwen en rook uit de neusgaten.
Back to Top
amifan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amifan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 17:22
Wow, wat knap gedaan
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ThePuppeteer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 17:28
Originally posted by lollibol lollibol wrote:

doe je dan ook voorstellingen met je puppets?
of is het meer het creëren van een pop die je aanspreekt?

maak je die alleen voor jezelf of ook voor anderen ( op bestelling bvb)?

ben wel benieuwd naar het idee wat er achter steekt, van dit alles :-)

(wij noemen dit vrouwelijke nieuwsgierigheid, hahaha) is net hetzelfde als mensen ons vragen wat wij met onze creaties doen. soms op bestelling, als cadeau, als knuffel voor de kids, of gewoon omdat je het leuk vindt ook als die gewoon daarna in een mand terecht komt,...

Leuke vraag :D
Ik maak mn puppets sinds 2 weken zelf.
Hoe ik precies bij het idee ben gekomen weet ik niet maar ik was als kind al gefascineerd door puppets(voornamelijk door de films Labyrinth en The Dark Crystal).
Was eigenlijk van plan 1 puppet te maken voor mn zoontje.
Dat zijn er dus inmiddels 3 geworden en het idee is nu ook aangeslagen bij n paar vrienden.
Het plan is nu om te proberen een youtube-show te gaan maken met puppets.
Als het lukt worden het sprookjes gespeeld door puppets.

Heb er om eerlijk te zijn nieteens over nagedacht ze op bestelling oid te maken :P
Ik sluit de mogelijkheid echter niet uit.

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 19:38
Wow,ben je echt pas bezig?
Ziet er heel proffesioneel uit!
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 19:46
Alvast veel succes verder met je projecten!!
En zo te zien ga je er vanwege je gedrevenheid zeker komen!!!
Als je ooit een filmpje op youtube gaat plaatsen, laat zeker weten, ik ben hartstikke benieuwd!!!
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ThePuppeteer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 20:50
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

Wow,ben je echt pas bezig?
Ziet er heel proffesioneel uit!

Jep ben echt pas bezig :p
Danku!

Als er interesse naar is en als het toegestaan word wil ik best proberen een howto te maken en misschien wat meer informatie omtrent puppets :)
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 21:13
hahaha, opletten hoor, zo al je geheimen prijsgeven :-)
je hebt al een hele onthulling gedaan met je draak !!
Ik ben vooral gefascineerd door het feit dat ik dit thema hier nog nooit ben tegengekomen op het forum en ook nog nooit stil heb gestaan bij de ontwikkeling en het idee achter zo'n puppet.
vroeger zelf wel poppenkastje gespeeld met van die plastieken kopjes met een doekje rond, maar verder waren 'the muppets' de enige waar ik mee geconfronteerd ben geweest...
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ThePuppeteer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 21:18
Originally posted by lollibol lollibol wrote:

hahaha, opletten hoor, zo al je geheimen prijsgeven :-)
je hebt al een hele onthulling gedaan met je draak !!
Ik ben vooral gefascineerd door het feit dat ik dit thema hier nog nooit ben tegengekomen op het forum en ook nog nooit stil heb gestaan bij de ontwikkeling en het idee achter zo'n puppet.
vroeger zelf wel poppenkastje gespeeld met van die plastieken kopjes met een doekje rond, maar verder waren 'the muppets' de enige waar ik mee geconfronteerd ben geweest...

Haha ja die jan klaassen :D
Als je daarmee iemand sloeg had ie meteen n gat in zn hoofd.
Nou ik weet uit ervaring dat het allerlastigste het maken van de patronen is.
Die ga ik dus uiteraard niet delen ;)
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 21:23
ben wel alvast benieuwd naar de volgende creaties hoor :-)
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 21:49
Heel apart, knap ook. 
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ThePuppeteer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 21:05
Sorry.ben een tijdje afwezig geweest ivm verhuizing.
Heb wel weer wat nieuwe creaties dus bij deze:

Kikkerkoning:

Koning:

Lakei:

Schildwacht:

Heks:

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 18:59
nou je hebt ondertussen niet stilgezeten!!!
wat leuk allemaal!
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2013 om 12:31
Ze zien er geweldig uit!

Dat moet veel werk zijn geweest.
Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns