Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zelf kruidenolie maken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zelf kruidenolie maken
    Posted: 22 Augustus 2013 om 12:22
Hallo allemaal,

Ik wil graag zelf kruidenolie maken met knoflook en chilipeper.
Nu weet ik alleen niet hoe ik dit lang houdbaar kan maken,
Ooit heb ik iets gelezen over verhitten, maar kan daar weinig concreets over terug vinden.

Weet iemand hier hoe ik dit het beste kan maken?

Ik vind het leuk om het echt op sier te zetten, maar vooral ook om het te gebruiken.
Houdbaarheid moet liefst langer als een paar maanden zijn.
Groetjes Petra

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2013 om 12:56
Nou  als iemand dat weet dan ben ik ook geinterresseerd.

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2013 om 14:55
Ik denk dat het als je verse pepers en goede knoflook gebruikt ongeveer net zolang goed blijft als de houdbaarheid van de olie. Mijn knoflookolie heb ik zeker wel een half jaar nadat ik hem gemaakt had geruikt en er was niks mis mee. Zolang de olie niet toebel wordt is hij volgens mij nog goed.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2013 om 15:20
Pimmetje, hoe heb je deze olie gemaakt dan?
Groetjes Petra

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2013 om 16:14
Hoi hoi  ik heb even op  Google  zelf kruidenolie  ingetypt en hier 3 resultaten waarvan er een ook  geneeskrachtige olieën bevat

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/azijn_en_olien/kruidenolie-en-kruidenazijn-128.html

veel succes ermee

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2013 om 19:01
Dank je Macheri!
Groetjes Petra

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2013 om 20:31
Originally posted by petra1982 petra1982 wrote:

Pimmetje, hoe heb je deze olie gemaakt dan?

IK heb gewoon een goede olijfolie gekocht en een bol verse knoflook (meegebracht uit Frankrij, is veel sterker dan hier) gepeld en eeklein beetje geplet en in de olijfolie gestopt. Weekje of 2 wachten en de smaak van de knoflook zit in de olie. Ziet er alleen niet zo heel mooi uit, maar wel lekker
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns