Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Alternatief voor Lana Grossa Pep

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Alternatief voor Lana Grossa Pep
    Posted: 26 Augustus 2013 om 19:40
Hallo,

Ik ben de leeuw aan het haken uit Dierenvriendjes haken van Christel Krukkert (maar dan in het knaloranje vanwege het voetbal ).
In het patroon wordt Lana Grossa Pep aanbevolen voor de manen. Nu heb ik zowel Nomotta Brazilia als Brazilia Lungo liggen. Welk denken jullie dat beter is als alternatief? Ik heb met beide niet zoveel ervaring (behalve dat hetblastig haken is).

Alvast bedankt!

Katinka
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2013 om 13:52
Ik heb die leeuw ooit gehaakt. Ik heb de manen met pluisgaren van de aldi gemaakt. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Ik heb het boekje nog eens nagekeken. Bij de zebra heeft ze ook Brazilia gebruikt.
Ik denk dat de kleur volgens haar bij de leeuw misschien beter was en daarom dit garen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2013 om 16:49
Bedankt voor de reactie. Ik heb het eens geprobeerd met de Lungo, maar na een halve toer opgegeven, het is te dik en de lange haren gaan dan niet mooi uitstaan maar worden meegevlochten tot een dikke prop. De gewone Brazilia gaat wel. Het zal dus de Brazilia worden.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2013 om 12:38
Ik heb de kop af maar ben niet tevreden over het resultaat: het zijn meer stekeltjes dan een stoere leeuwekop:
http://www.flickr.com/photos/31107660@N02/9644589844/[IMG]

Ik ga het toch maar eens overnieuw proberen met de Lungo, met een dikkere haaknaald.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2013 om 14:31
OK, het is uiteindelijk gelukt met de Lungo. Haaknaald nummer 4, iedere keer als je een draad doorhaalt de lus veel groter maken dan normaal en dan aan het draadje weer terugtrekken zodat de haren goed uit gaan staan. Een hoop gepruts. Uiteindelijk ga ik toch de kop met de Lungo gebruiken, lijkt toch meer op een leeuw dan die stekeltjes van de gewone Brazilia.

Brazilia:

Brazilia Lungo

En ondertussen hoor ik dat Nederland door is voor de WK, dus het is ruim op tijd af om als mascotte te dienen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2013 om 16:00
ha t lijkt wel of de bovenste naar de kapper is geweest!
onderste is idd leuker
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns