Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

proeflapjes breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: proeflapjes breien
    Posted: 30 Augustus 2013 om 16:07
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 16:10
Ik ben altijd trouw in proeflapjes maken. Ook al komt het allemaal overeen, toch valt het groter of kleiner als ik met het patroon ben begonnen. Dan ben ik een 20 cm onderweg en ja hoor, vaak te groot.

Hebben jullie dit ook. Houden jullie rekening dat als een vest klaar is, altijd wel groter wordt door het dragen, zodat je dan een maatje minder kan breien?
Ik heb nu al een aantal vesten af en gedragen. Maar na 2 of 3 keer verzuip ik in het vest. Zo jammer.
Hoe kan ik dit voorkomen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 16:34
Ik heb hetzelfde probleem. Heb ik het vest klaar, vind ik het eigenlijk wat te klein. Had een maatje groter gekund. Maar na een tijdje komt het meestal goed. Wat enigszins helpt is het proeflapje wassen voor je begint. Als je 2 keer meet, dus voor en na wassen, merk je al verschil. Ik was dan ook alle breiwerk voordat ik het draag.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 16:58
Als men bijvoorbeeld opgeeft proeflapje van 10 cm = 28 steken en 34 naalden dan moet je 4 a 6 steken meer opzetten en 4 a 6 naalden meer breien. Zo kan je beter je proeflapje opmeten.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 18:33
Misschien moet ik maar een maatje kleiner gaan breien, want het rekt eigenlijk altijd.
Gr. Janet
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns