Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patronen drops

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
1928ida View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1928ida Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patronen drops
    Posted: 19 Augustus 2013 om 20:11
ik zoek bij drops altijd naar patronen. het valt me op, dat heel veel patronen met rondbreinaald wordt gebreid. ik vind dit persoonlijk nogal ingeweikkelder dan met 2 naalden. heb patroon 147-2 uitgezocht, maar bij het doorlezen (in het meebestelde breiboek), breekt het zweet me uit. ik ga het wel proberen, anders zoek ik een makkelijker patroon, voor gewoon 2 nldn.(ik brei maat L)

hoe is jullie ervaring met rondbreien?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 20:44
geweldig. ik heb geen last meer van mijn schouder
oant Sjen
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 21:16
Het is even doorzetten maar daarna wil je niet anders meer....... succes.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
1928ida View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1928ida Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 21:29
ik hoop dat je gelijk hebt.
Back to Top
1928ida View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1928ida Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 21:31
ah, dat zou voor mij ook iets zijn, want ik mankeer ook nogal het één en ander lichamelijk. dus ik zal op een rustig moment de "draad" weer oppakken.

bedankt voor de reacties.Handshake
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 21:33
Heerlijk !!!.Geen naden meer ,Meestal alleen recht breien de av pen vervalt .

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 23:25
Ik brei erop alsof ik gewoon op 2 naalden brei, werkt sneller, je steken glijden nl makkelijker. Tevens bij grotere werkstukken heb je niet dat je steeds dat zware geheel moet tillen dat ligt dan op je schoot :)
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2013 om 08:51
Met een rondbreinaald breien was steeds een gevecht hier. Geen houvast en alles lijkt rond te zwieren.LOL (enkel bij een groot rond tafeltapijt in kunstbreiwerk met enkele honderden steken op de naald had ik geen probleem). Daarom heb ik vorig jaar continentaal breien aangeleerd en nu lukt het beter maar ik geef toch nog altijd de voorkeur aan breien met 4 of 5 naalden. Het resultaat oogt veel mooier en vooral gelijkmatiger. 
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2013 om 11:38
dit is een super filmpje om het te leren. Gewoon met je spullen er voor gaan zitten en na doen.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2013 om 12:27
Bij de Beekbergse wolhal zijn 60 cm lange breinaalden te koop, in een paar diktes rond nummer 4. Ze kunnen niet verstuurd worden, neem ik aan. Ze kosten iets van € 7,95 per paar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
1928ida View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1928ida Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2013 om 14:20
ik zie heel veel goeie raadgevingen. als het nu niet meer lukt, zal het nooit lukken. heb ook de youtube-link gekeken. bedankt allen.
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2013 om 19:40
Een mevrouw in Utrecht liet mij zien hoe zij averecht breit met een rondbreinaald. Zij deed het op een andere manier dan op het bovenstaande filmpje. Ik weet alleen niet meer hoe.
Weet iemand wat ik bedoel????

Groeten Jo
Groeten Jo
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2013 om 20:21
http://www.brigitte.de/wohnen/selbermachen/stricken/linke-maschen-stricken-1158872/
Hier heb je een heleboel filmpjes met averecht breien. Op de manier van het filmpje in dit topic lukt het mij absoluut niet., krijg kramp in mijn vingers. Ik had oorspronkelijk nog een ander duits voorbeeld, maar dat vind ik niet meer. Als je al deze filmpjes goed bekijkt dan zie je dat iedereen het anders doet.
Zelf ga ik met mijn vinger met de draad naar beneden en sla zo de draad om de naald. Mijn kleindochter van 12, die ik het geleerd heb, draait min of meer met de naald om de draad. Zij vindt dat handiger.
Onthoud goed, er is niet een manier, iedereen heeft zijn eigen manier!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lady JB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lady JB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 20:09
Het is eventjes wennen... maar er zijn toch wel wat voordelen aan.
- Geen breinaalden die overal tegenaan botsen (kussens, leuningen, honden die per sé tegen jou willen liggen).
- Het werk rust op je schoot, draait gemakkelijker en is minder belastend voor de armen.
- Je kan over grotere lengtes werken

Heb me een set 'interchangeables' aangekocht, waar je de naalden en kabels kan combineren naar hartelust. Ook handig om je werk te bewaren ('stopjes' op de uiteinden van de kabel).
Back to Top
1928ida View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1928ida Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 20:24
ben er aan begonnen, maar vanwege een "mankement" aan l. hand, voorlopig even geen breien voor mij. als ik weer zover ben, gewoon verder proberen.
bedankt voor je reactie trouwens.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns