Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ben je digibeet?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ben je digibeet?
    Posted: 20 September 2013 om 12:43
Als beginnende computeraar heb je het erg moeilijk. Man, zoon of kleinzoon willen je best wegwijs maken, gaan even naast je zitten, ratelen een wartaaltje over de toetsen en functies en gaan dan huns weegs. En daar zit je dan, je klikt iets aan, er verschijnt een of andere reclame. Iets leuks dat je gevonden hebt, verdwijnt weer spontaan. Je roept wel om hulp, maar er is niemand meer in de kamer.

Onze bibliotheek en het seniorweb geven cursussen. In een heel traag tempo en met alle begrip voor jouw onbegrip. Ik weet niet of het in flitsende steden wat sneller toegaat, maar het is heus het proberen waard.

Ik heb eerst een cursus Muisvaardigheid (1 les, € 10,-) gevolgd, toen Omgaan met de computer en daarna Internet en E-mailen (2 x 4 lessen á € 40,- per cursus). Niet goedkoop, maar het is zonde van je computer of laptop als je er weinig mee kunt doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 13:22
Ja best wel heel herkenbaar, maar door de jaren heen is het mij toch gelukt om het één en ander op de laptop te doen. Zelfs films downloaden LOL Ik dacht altijd aaah dat lukt mij nooit, totdat mijn pupkopers mij vertelde hoe ik het moest doen, zelfs hoe ik de Nederlandse ondertiteling erin moet krijgen. Ik ben nu eenmaal gek van films en Filmnet van Canaldigitaal is nu eenmaal te duur, dus zo is het ook opgelost. Ook leer ik van de dochters van mijn baas die zeggen, oh maar dat kun je makkelijker zo en zo doen. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je voor een cursus bent gegaan, straks kun jij je kinderen en je man nog wat leren Wink
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 14:13
Ik had de mazzel dat ik op mijn werk altijd met de pc moest werken. daar heb ik dan ook de grondbeginselen geleerd die ik voor het werk nodig had ,en ook niet mee dan dat.
maar daardoor durf je wel meer zelf uit te vogelen.
met als altijd hulpvaardige schoonzoon achter de hand. moet ik zeggen dat ik me aardig kan redden.
en nu zelfs ouderen in het Dorp help met het wegwijs worden van pc   
oant Sjen
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 14:33
O wat herkenbaar de jeugd is zo snel dat je het totaal niet kunt volgen,
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 14:52
In de bib zijn er boeken van seniorennet en daar staat van begin tot het einde alles heel goed uitgelegd echt een aanrader ,ook de website is echt de moeite ,ik ben er al heel goed mee geweest en het is gratis
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Crejann View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crejann Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 15:43
Sinds 8 jaar geef ik voor http://www.seniorweb.nl/ computerles aan senioren, dus ik kan bovenstaande reacties van harte aanbevelen. 

Het is leerzaam, gezellig en je leert werken met de computer vanaf de basis, en dat is belangrijk. 
Er is zoveel meer uit je PC te halen dan alleen een mailtje sturen of een beetje surfen op het internet, wat dacht je van een goede indeling van al je mappen.....zodat je alles wat je ooit hebt opgeslagen met 1 of 2 muisklikken kunt terug vinden.

Ook op de site van seniorweb vindt je heel veel tips en lessen.

Liefs Jann Big smile

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 17:11
4 jaar geleden eindelijk naar een computer omgekeken. Wilde er persé niet aan. Ineens toch.
Eerst een cursus van seniorenweb gevolgd in een naburig dorp. Bedacht een half jaar later dat een verrassingsparty voor mijn man, werd 65, misschien leuk zou zijn. Helemaal alleen georganiseerd, af en toe met zweet in mijn handen en moed in mijn schoenen. Kon niemand iets vragen, want zoons het huis uit, soms wel telefonisch. Het is gelukt, mijn man had niets gemerkt, feest geslaagd. Daarna heb ik mij aangemeld bij de hobbydoos, met hulp van schoondochter. En toen ging het snel. Volgens mijn man ben ik verslaafd. Kan mij niet schelen, ik vind het geweldig en je leert iedere dag bij!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 17:20
En ik heb aan de laatste cursus een dikke vriendin overgehouden, ze is niet dik, maar superslank en net zo gek op katten als ik. Alleen al daarom vond ik de cursus de moeite waard. We begonnen met e-mailen om te oefenen, maar nu zien we elkaar ook heel vaak in het eggie.

Oja, er hoorden boeken van Addo Schuur bij de cursus, die mocht je houden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 19:34
hoe herkenbaar!
heb er maanden over gedaan om hier een foto te plaatsen. alle handelingen staan nu stap voor stap, in een schriftje en dan lukt t me(met zweet op mn voorhoofd)
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2013 om 20:59
Ik ben dan, denk ik, net iets jonger dan jullie, ik ben erin meegegroeid. Computer aangeschaft voor de kinderen maar als het even kon zat moeders erachter, haha. En ik vind het nog steeds een wonder, dat je zomaar álles kunt opzoeken en vinden en kunt discussiëren en meeleven en met de hele wereld in contact kunt komen om ideeën uit te wisselen en nog veel en veel meer. Ik ben niet verslaafd maar ik vind het wel vreselijk leuk!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns