Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
DorisH View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DorisH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over patroon
    Posted: 22 September 2013 om 14:32
Hallo allemaal, ik lijk nieuw hier maar was er al eerder onder een andere naam (waarmee ik opeens niet meer kan inloggen helaas Smile). Hopelijk gaat het met jullie goed hier op het forum!
Ik ben wel lang weggeweest, nu terug in een ambitieuze bui! Ik ben begonnen aan een supermooi kabelvest, maar ik loop meteen al vast en ik hoop zo dat iemand me kan helpen!
Het gaat om dit patroon.
Ik plak even de tekst waar het om gaat:
LIJF: 
Wordt heen en weer op de rondbreinld van middenvoor naar middenvoor. 
Zet 254-309-360 st op (incl 6 voorbies st aan elke kant middenvoor) met rondbreinld 4 mm en Lima. Brei 5 nld recht (1e nld = verkeerde kant). Brei dan als volgt (gezien aan de goede kant): 6 voorbies st in RIBBELST – zie uitleg boven, [* 2 st av, 2 st r in elke van de volgende 2 st (= 4 st r), 2 st av *, herhaal van *-* nog 2 keer, 14-13-12 st av], herhaal van [-] nog 6-8-10 keer en dan van *-* nog 3 keer en brei tot slot 6 voorbies st in ribbelst = 302-369-432 st.
Brei dan recht boven recht en averecht boven averecht en de voorbies st in ribbelst en ga verder in patroon als volgt (gezien aan de goede kant): 6 st in ribbelst, [telpatroon A.1 (= 24 st), 14-13-12 st av], herhaal van [-] nog 6-8-10 keer en eindig met A.1 en 6 st in ribbelst. 
Ik heb rood en vet gemaakt wat ik niet snap. Mijn vraag is: ik zit op dat moment toch aan de verkeerde kant (want 7e naald) en moet dus nog niet met het kabeltje beginnen? Maw Ik moet eerst de 7e naald helemaal breien met r boven r en av boven av en in de volgende naald moet ik dan toch pas met het kabelpatroon beginnen?
Ik ben zeer dankbaar voor het goede antwoord!
groetjes, Doris

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 15:28
Pen 5 is aan de verkeerde kant van je werk Pen 6 aan de goede kant . 6 steken voorbies en dan alles wat tussen* en haakjes staat en nog 6 steken voorbies Pen 7 is de verkeerde kant van het werk en daarin brei je recht boven recht en av boven av Dan komt pen 8 aan de goede kant van je werk en die brei je na je 6 steken voorbies (ribbel) in je telpatroon A1 en je eindigt weer met 6 steken ribbel = bies

Zo is het zoals ik het lees
Back to Top
DorisH View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DorisH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 19:28
dankjewel Mutti, ga ik doen!
groetjes Doris
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2013 om 08:55
succes

En je roept maar als je ergens mee zit .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2013 om 19:25
Prachtig vest trouwens, staat ook op mijn lijstje.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2013 om 22:32
Mooi vest zeg, maar wel een hele klus, succes er mee
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns