Onderzoek |
Reageer |
Autheur | |
Juri
Newbie Lid sinds: 23 September 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 September 2013 om 15:03 |
Goedemiddag iedereen, Ik ben Juri, een 25-jarige student Small Business en Retail Management. Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik onder andere bezig met een imago-onderzoek van verschillende naaimachinemerken, de waarden die hieraan gekoppeld worden en het verloop van het aankoopproces. Ik vroeg mij dus af of jullie 5-10 minuten tijd willen besteden en mij hiermee te helpen. De enquête is via onderstaande link te bereiken en bestaan uit 15 vragen. Sommige vragen lijken overigens een beetje vreemd, maar het is ook nodig om bepaalde gegevens uit te kunnen sluiten.. Alvast hartelijk dank!
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
ha en de naaimachine krijg je kado?
|
|
diny183
Hobbyguru Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb de vragen ingevuld, mijn zoon heeft deze opleiding ook gedaan en toen al was het moeilijk om mensen te vinden die hun vragen wilden beantwoorden.
|
|
|
|
Plumeau
Newbie Lid sinds: 18 September 2013 Locatie: Midden NL Status: Offline Points: 29 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ingevuld, maar ik denk niet dat ik echt aan de doorsnede voldoe ;) Wij hebben een ca 40 jaar oude Huskvana gekocht om met zware materialen te kunnen werken... Online veel geörrienteerd, maar uiteindelijk slaagden we bij een goede 2e handswinkel.
|
|
Nikaatje
Duizendpoot Lid sinds: 24 Juli 2013 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 124 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het ook ingevuld, alhoewel ik het wel een vreemde vraagstelling vind soms. Wat wil je nou met die sociale kenmerken in combinatie met een naaimachine????
Maar goed, ik hoop dat het je geholpen heeft en wens je succes met je onderzoek. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb hem ook ingevuld. Ik ben zo blij met mijn naaimachine dat ik hem de hoogste score heb gegeven in wijsheid enzo.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ingevuld, maar wat een larievragen soms. Bovendien als ik niet via internet wil kopen, welke reden zou ik dan wel kunnen hebben om het toch te doen? Die vragenstellers soms!! Bovendien had ik best meerdere merken willen aankruisen als goed, want ik wil eigenlijk niet beweren dat de mijne de beste is. ik ben er heel blij mee, maar wat zegt dat over de machine?
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vond het wel grappig, die filosofische insteek, waarom je tevreden bent met je machine. En het blijft een moeilijk punt, als mensen hier advies vragen. Ik zeg altijd "Bernina". Als mensen zouden vragen over een wasmachine, vaatwasser of wasdroger zou mijn antwoord zijn: "Miele". Dan maar een tijdje droog brood eten, maar die machines werken het best en het langst.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ook een Bernina Magtelt en ben heel erg tevreden. Daarvoor heb ik ruim 30 jaar een Pfaff gehad, was uitstekend. Waarom ik hem heb weggedaan? Wilde wat anders, eigenijk weer een Pfaff, maar vond het knoopsgat van de Bernina mooier, dus... Mijn Pfaff staat nu ergens in Afrika, als hij nog leeft.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Juri
Newbie Lid sinds: 23 September 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Super bedankt iedereen! Ik vind het toch wel leuk om sommige vragen nader te verklaren, dat heb ik overigens van tevoren bewust niet gedaan, omdat de antwoorden dan misschien worden beïnvloed.
Bovendien als ik niet via internet wil kopen, welke reden zou ik dan wel kunnen hebben om het toch te doen? Voorspellingen van onlineverkopen lopen zeer uiteen, in het slechtste geval groeit de onlinemarkt rond de 8% per jaar, ondanks een daling van de koopkracht! Ook het aantal mensen dat een aankoop doet groeit, volgend jaar richting de 11,5 miljoen Nederlanders. Van de groep die op dit moment een aankoop niet online doet, kan op deze manier wel het belangrijkste motief worden vastgesteld om eventueel in de toekomst wel online te kopen. Bovendien had ik best meerdere merken willen aankruisen als goed Ja, snap ik zeker en heb ook lang getwijfeld of ik meerdere antwoorden mogelijk moest maken (bv max 3). Uiteindelijk toch voor één antwoord mogelijkheid gekozen, om iedereen tot keuzes te dwingen. Daarnaast had ik het idee dat, wanneer elke respondent 3 merken zou invullen de verschillen weg zouden vallen en relatief "mindere" merken ook hoge percentages zouden krijgen. Wat wil je nou met die sociale kenmerken in combinatie met een naaimachine? Bij sommige waarden had ik bevestiging nodig dat die waarde er niet bij past. Vrede en gelijkheid bijvoorbeeld, in hoeverre kan dat überhaupt bij een merk passen. Hier zijn de scores dan ook laag op, maar het is wel prettig dat ik nu ook onderbouwd in mijn scriptie kan zetten dat die waarden er niks mee te maken hebben. Bij andere waarden ligt dat weer iets anders: Vrijheid (bijvoorbeeld creatieve vrijheid) kan sterker met het ene merk worden geassocieerd terwijl comfort of plezier sterk met een ander merk geassocieerd worden. Ik vergelijk waardenassociatie vaak met luiermerken: Pampers richt zich op het gevoel van de moeder, dat is te zien op de verpakkingen en reclames, waar naast de baby/peuter bijna altijd een blije moeder te zien is. Pampers belooft de moeder een onbezorgd gevoel t.o.v. de luier (onbezorgd is in dit geval een koppeling naar veiligheid) Huggies richt zich op het gevoel van de baby/peuter. Op alle verpakkingen is een spelende baby/peuter te zien, soms in zijn/haar eentje, vaak ook met een vriend(innet)je. Er staat echter vrijwel nooit een moeder op. De waarden die Huggies aan haar luiers koppelt is voldoende (bewegings)vrijheid om te kunnen spelen. Twee compleet verschillende associaties, doelgroepen en reclame uitingen. Terwijl het over iets simpels als luiers gaat.. In ieder geval, nogmaals super bedankt iedereen, ik ben een ontzettend eind verder gekomen en heb nog slechts 20 respondenten nodig om betrouwbare uitspraken te doen! (Dit waren er gister nog 50!) Gr Juri |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kunt u aangeven in hoeverre onderstaande waarden bij dit merk passen?
ik vond dit een vreemde vraag |
|
oant Sjen
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |