Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gehaakte omslagdoek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gehaakte omslagdoek
    Posted: 27 September 2013 om 15:53
Ik ben bezig met een omslagdoek van drops 150-9.
Het is een soort van bloemetje en erg leuk om te doen. Big smile

Nu snap ik alleen niet wat ik in de laatste toer moet doen (niet dat ik al zover ben Wink).

Weet iemand wat ze hiermee bedoelen:
Ga bij een hoogte van ongeveer 56 cm in het midden verder met 1 stk in elke st eronder tot het werk klaar is en ga tegelijkertijd verder en meerder aan elke kant.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2013 om 18:59
Is het een ptroon van de hobbydoos? Ik kan hem niet vinden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2013 om 19:09
hoi ik lees m zo. als de omslagdoek vanaf de punt tot boven, dan kom je in het midden uit, ongeveer 56 cm is . alleen nog stokjes haken in iedere steek die je tegenkomt, wel links en rechts meerderen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2013 om 19:14
Ja, ik heb hem gevonden, het gaat om de laatste twee centimeters. Wat ze bedoelen met de st eronder, snap ik niet precies. Je haakt toch aldoor van beneden naar boven? Maar inderdaad doorgaan met meerderen en de laatste toeren alleen stokjes haken.

Als ik stokjes op een lossenketting of zelfs een enkele losse moet doen, ga ik er altijd helemaal omheen, dat is wat sterker dan enkel in het v-tje van de vorige steken haken.

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2013 om 20:51
Zou het niet zo zijn dat je je dan niet meer aan je telpatroon hoeft te houden , omdat het steviger is aan het eind een rand te krijgen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 09:08
Ja je ziet duidelijk een stevige rand aan de bovenkant. Ik denk dat het 2 of 3 toeren stokjes zijn.

Ik heb zelf net een stola af met strepen in stokjes, hokjes en noppen met lossen ertussen en daarin vond ik het steviger om aldoor om de lossen heen te haken. Uiteindelijk moet hij tegen mijn geweld en dat van de katten kunnen. Ik ga soms per ongeluk op de punt zitten en als ik hem dan af wil doen, moet hij heel blijven.

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 16:04
Bedankt allemaal, ik snap hem nu ! Embarrassed

Ga bij een hoogte van ongeveer 56 cm in het midden, verder met 1 stk in elke st eronder tot het werk klaar is en ga tegelijkertijd verder en meerder aan elke kant.

Door een komma in de zin te plaatsen, wordt het opeens veel duidelijker !
Ik snapte niet dat ik in het midden opeens met stokjes moest beginnen. Maar het midden hoort bij het meten. LOL

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.355 seconden.
Lang Yarns