Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp nodig bij eerste keer haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
yvonn3 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonn3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp nodig bij eerste keer haken
    Posted: 10 Oktober 2013 om 17:20
Hallo allemaal,

Vanmiddag textielgaren gekocht en nu wil ik graag een kussenhoes haken.
Ik heb nog nooit eerder gehaakt en ben dus wat dat betreft een echte leek.
Ik zat te denken aan deze kussenhoes;
http://www.boekenvoordeel.nl/media/content/werkbeschrijvingen/strengels/werkbeschrijving_strengels_kussenhoes.pdf

Na wat hulp van youtube heb ik de ketting van 22 lossen klaar! haha
Nu ben ik bij 1e toer?? Geen idee wat dat inhoudt 'toer' maar er staat achter haak terug met 21 vaste.. Nu heb ik geen idee hoe.. de 22 losse heb ik dus klaar maar hoe kan ik nu terughaken en wat zijn 'vaste' dan.. die kon ik helaas ook niet op youtube vinden vandaar mijn vraag..

Misschien is voor de eerste keer haken dit ook wel te hoog gegrepen maar ach ik heb de tijd en als ik stapje voor stapje ga doen wordt het misschien nog wel wat! :D

Alvast bedankt!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 17:48
Ik denk dat je toch weer naar youtube terug moet die heeft vast ook wel uitleg over vasten
Die maak je overigens  door in het bovenste lusje van je V te haken en dat staat ook op je tekening  
Na het draaien van je werk ( van rechts naar links werken )
Anders even bij de haakvideo's van Garnstudio kijken www.garnstudios.nl  Het zijn haakvideo's van Drops design

Kussenhoes is wel leuk !!!!!!!!!

succes
Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 18:53
Op youtube zijn inderdaad allemaal hele fijne filmpjes te vinden met duidelijk uitleg van alle soorten steken. Je kunt om te beginnen om eens op onderstaande site kijken. Met foto's staat alles uitgelegd. 
Een toer is een rij haken. Dus als je je lossen af hebt ga je nu in die lossen haken en in jouw geval moeten dat dus vasten zijn. Dan haak je dus terug. 
Veel succes!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 21:07
Je hebt een ketting van 22 lossen gehaakt, maar die laatste, de 22ste is eigenlijk de eerste steek van de tweede toer. Dat heet een keerlosse. Bij vasten doe je 1 keerlosse, bij halve stokjes 2 en bij hele stokjes 3.

Als je mij een email stuurt, je ziet mijn emailadres in mijn profiel, klik op mijn naam, dan stuur ik jou een haakboekje voor beginners met heel duidelijke tekeningen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 22:28
Koop een boek waarin het haken duidelijk wordt uitgelegd. Zo heb ik het ook geleerd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2013 om 15:04
Ik heb dus een heel duidelijk boekje aangeboden, maar zonder emailadres kan ik niets. En nu heb ik buikgriep en kom ik maar zelden op de laptop, dus dat wordt wachten. tot ik me beter voel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2013 om 15:35
Beterschap Magtelt......! En hou je HAAKS ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2013 om 15:41
Sterkte magtelt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns