hulp nodig bij eerste keer haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
yvonn3 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 10 Oktober 2013 Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 Oktober 2013 om 17:20 |
Hallo allemaal,
Vanmiddag textielgaren gekocht en nu wil ik graag een kussenhoes haken. Ik heb nog nooit eerder gehaakt en ben dus wat dat betreft een echte leek. Ik zat te denken aan deze kussenhoes; http://www.boekenvoordeel.nl/media/content/werkbeschrijvingen/strengels/werkbeschrijving_strengels_kussenhoes.pdf Na wat hulp van youtube heb ik de ketting van 22 lossen klaar! haha Nu ben ik bij 1e toer?? Geen idee wat dat inhoudt 'toer' maar er staat achter haak terug met 21 vaste.. Nu heb ik geen idee hoe.. de 22 losse heb ik dus klaar maar hoe kan ik nu terughaken en wat zijn 'vaste' dan.. die kon ik helaas ook niet op youtube vinden vandaar mijn vraag.. Misschien is voor de eerste keer haken dit ook wel te hoog gegrepen maar ach ik heb de tijd en als ik stapje voor stapje ga doen wordt het misschien nog wel wat! :D Alvast bedankt!! |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik denk dat je toch weer naar youtube terug moet die heeft vast ook wel uitleg over vasten Die maak je overigens door in het bovenste lusje van je V te haken en dat staat ook op je tekening
Na het draaien van je werk ( van rechts naar links werken ) Anders even bij de haakvideo's van Garnstudio kijken www.garnstudios.nl Het zijn haakvideo's van Drops design Kussenhoes is wel leuk !!!!!!!!! succes
|
|
![]() |
|
Nikaatje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 24 Juli 2013 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 124 |
Op youtube zijn inderdaad allemaal hele fijne filmpjes te vinden met duidelijk uitleg van alle soorten steken. Je kunt om te beginnen om eens op onderstaande site kijken. Met foto's staat alles uitgelegd.
Een toer is een rij haken. Dus als je je lossen af hebt ga je nu in die lossen haken en in jouw geval moeten dat dus vasten zijn. Dan haak je dus terug. Veel succes!
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Je hebt een ketting van 22 lossen gehaakt, maar die laatste, de 22ste is eigenlijk de eerste steek van de tweede toer. Dat heet een keerlosse. Bij vasten doe je 1 keerlosse, bij halve stokjes 2 en bij hele stokjes 3.
Als je mij een email stuurt, je ziet mijn emailadres in mijn profiel, klik op mijn naam, dan stuur ik jou een haakboekje voor beginners met heel duidelijke tekeningen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Auk ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 26 Maart 2013 Locatie: Zuid Holland Status: Offline Points: 262 |
Koop een boek waarin het haken duidelijk wordt uitgelegd. Zo heb ik het ook geleerd.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb dus een heel duidelijk boekje aangeboden, maar zonder emailadres kan ik niets. En nu heb ik buikgriep en kom ik maar zelden op de laptop, dus dat wordt wachten. tot ik me beter voel.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Beterschap Magtelt......! En hou je HAAKS ;-)
![]() |
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
BettyKleien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Sterkte magtelt
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |