Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp bij Engelse of Amerikaanse steken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp bij Engelse of Amerikaanse steken
    Posted: 11 Oktober 2013 om 08:48
Via het forum heb ik enkele vertalingen voor steken kunnen vinden maar ik begrijp het onderstaande niet en hoop dat iemand mij kan en wil helpen.
Er staat: mr, 6 (magic ring met 6 steken dat begrijp ik nog) maar dan
2: sc, Inc3 x2, repeat (14)
Wat wordt daarmee bedoeld toer 2, vaste, ??????? Totaal uitkomen op 14 steken
Bij een andere toer staat Inc x 3 ook dat begrijp ik niet helemaal..

En bij een volgende onderdeel staat:
[sl st, ch 2, Tc, dc], [dc, hdc] , [hdc, sc], Inc 2 ook deze snap ik niet..

Waarschijnlijk is dit voor ervaren haaksters een domme vraag of 2 domme vragen maar hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast heel erg bedankt....

Ik heb trouwens al gezocht op dit forum en Google maar kom er helaas niet helemaal uit!
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 09:03
dit weet ik wel:
sl st  =een losse
dc= stokje
tc= dubbelstokje
hdc= half stokje
Groeten Jo
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 09:05
En bij de eerste kan ik je geloof ik helpen:
In de eerste vaste doe je 1 vaste, in de tweede doe je 3 vasten, in de derde weer 3 en dan herhaal je dit, dus in de vierde 1 vaste, in de vijfde 3 vasten en in de zesde 3 vasten. Als je dit bij elkaar optelt heb je 14 steken gezet op de toer.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 09:10
Ow en de sl st is slip stitch = halve vaste, ch is chain = losse.

Ik kan niet genoeg van het patroon zien om deze voor je te vertalen, heb dan een volledigere weergave nodig. Ben er zo niet zo goed in.
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 09:21
Bij het eerste gedeelte twijfelde ik of nou bedoelt werd 3 vaste in elke vaste en dat dan 2x =6 of ik de 2 vaste in de volgende 3 vaste dus in elke vaste 2 steken (vaste) = 6??
Typ het een beetje verwarrend..
Ben zelf nl nog geen patroon tegengekomen waar ik 3 vaste in 1 moest haken, maar dat kan komen omdat ik een beginner ben..

Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 09:29
Volgens mij kom je dan niet op het juiste totaal uit.... Je heb immers 6 vasten uit je ring en daarmee moet je op 14 uitkomen. Dat is altijd een goede manier om te checken wat juist is. Als je het doet zoals je net zegt, kom je niet op 14 uit na de 6 steken uit de ring gebruikt te hebben toch?
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 10:26
Volgens mij dus wel, maar kan dat ik het verkeerd heb. Maar het bestaat dus wel: 3 vaste in 1 vaste maken?
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 10:46
Je haakt 1 vaste daarna meerder je in de volgende 3 vasten 1 vaste en dat doe je twee keerdus 1v, 3x2v in de volg st 1 v 3x 2 v in de volg st = 14
Groetjes Teunie
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 10:57
Originally posted by Teunie Teunie wrote:

Je haakt 1 vaste daarna meerder je in de volgende 3 vasten 1 vaste en dat doe je twee keerdus 1v, 3x2v in de volg st 1 v 3x 2 v in de volg st = 14

Volgens mij kan dit niet kloppen hoor teunie. Dan zou je 8 vasten in je ring moeten hebben en je hebt er maar 6. Je eindtotaal klopt dan inderdaad, maar je hebt er simpelweg de steken niet voor om het in te zetten.

@Ghiano: Voor mij is het niet de eerste keer dat er 3 vasten in 1 vaste moet. Heb je een gratis patroon dat we mee kunnen kijken of is het een betaald patroon?
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 11:23
Toer 2: 1 vaste, meerder 3 vaste (dus 3 vasten in 1 vaste haken), meerder nogmaals, 3 vaste, 1 vaste, meerder 3 vaste, meerder 3 vaste.
Je hebt nu in totaal 14 steken gemaakt in toer 2.

[sl st, ch 2, Tc, dc], [dc, hdc] , [hdc, sc], Inc 2 --> [losse, 2 vaste, dubbelstokje, stokje], [stokje, half stokje], meerder 2 (2 steken in 1 steek haken)

inc is de afkorting voor increment, wat Engels is voor vermeerder.

Hopelijk kun je hier iets mee!
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 11:48
Bedankt voor de tips alvast. Ik ga het in het weekend eens proberen. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of het een gratis of betaald, heb het al langer liggen.
Zal nog een paar toeren opschrijven.. Had er vanmorgen een foto met m'n mobiel van gemaakt maar ik weet niet hoe ik dat moet plaatsen:
1: mr, 6
2: sc, inc3 x 2, repeat
3: sc 3, inc3 x 2, sc 5, inc3 x 2, sc 2
4: sc 4, inc x 3, sc 8, inc x 3, sc 4
en zo verder...

Wil iemand mij dit even in nederlands opzetten, als dat niet teveel werk is? Ermm
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 12:08
www.allesoverbreien.nl  en dan naar vertalingen .

Misschien heb je daar wat aan
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns