Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

snap het basispatroon niet

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: snap het basispatroon niet
    Posted: 11 Oktober 2013 om 16:07
Goedenmiddag. Ik wil beginnen met een vest van schoeller en stahl.
Eerst een proeflapje maken.
Er staat:
Basispatroon: proeflapje 9st. en 14 nld = 10x10 cm.
Tricotsteek (in nld: heeng. nld. recht. terugg. nld. av; in t.: alleen recht) met nld nr. 8

Oke. Ik snap dat het basispatroon in tricot steek wordt gebreid, dit zie je ook op het plaatje. Proeflapje is ook in tricot steek.
Maar het volgende: het laatste tussen de haakjes snap ik niet. in t.: alleen recht.
Misschien bedoelen ze de 1e en 2e pen alleen recht? wat denken jullie.

Als het vest klaar is moet ik rondom de onderrand een boordsteek breien. Met de eerste 2 pennen recht gaat dat dan makkelijker?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 16:20
Brei je soms het hele vest aan een stuk ??

Dan zou het kunnen zijn dat je de eerste steken van je pen steeds recht moet breien dan krijg je een ribbeltje voor voorbies .

Kun je dat ook op het plaatje zien ??? 
Maar dan moet er toch staan hoeveel steken dat moeten zijn
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:06
hai mutti,
Ik brei inderdaad het vest in 1 keer. Ik begin met het achterpand en een paar steken voor linker en voor rechterpand.
Als je het plaatje van het model wilt zien dan ga je naar de homesite van schoeller en stahl. Zoek het garen big ball soft op en als je dan naar beneden scrolt zie je een paar foto's van modellen. Het is het linker model, kleur lila, lichtgrijs en donker grijs.

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:24
dit is de link naar de vest : http://www.schoeller-und-stahl.de/d/S13332_Damen-Jacke_Big_Ball_Soft 
maar aangezien mijn breikennis beperkt is, kan ik je helaas niet helpen
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:30
Yes dat is 'm.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:37
ik zie wel dat de boord rondom in ribbelsteek is en die steek wordt alleen in de rechtse steek gebreid.
Verder kan ik je helaas niet helpen. Ik hoop dat er deze avond nog andere dames langskomen die je wel op weg kunnen helpen :-)
alvast veel succes verder, ik vind het een mega vest :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:47
wat is een rechtste steek. Bedoel je rechte?
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:50
De boordsteek wordt er later omheen opgezet en gebreid in 1st. recht en 1. st averecht.
 Ja leuk vest. Voor de kleinste maat ben je 13,50 euro kwijt.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:51
Originally posted by JanetSimone JanetSimone wrote:

wat is een rechtste steek. Bedoel je rechte?
ja sorry, mijn fout, ik bedoelde inderdaad de rechtse steek.

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:52
misschien betekend in t. de eerste toer. Dan zou je de eerste twee toeren recht breien en een kleine ribbel krijgen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 17:57
staat er geen verklaringstabel in het patroon???
anders een googelen op verklaring breisteken... misschien dat je dan ook een antwoord op je vraag krijgt
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 18:01
http://www.nafra.be/wl/afkort.htm
in deze link vind ik alleen t.h. en t.l., zijnde totale hoogte en totale lengte.
Misschien bedoelen ze met de t. in 'totaal' -> rondom alleen rechts, met name de ribbelsteek dus. Dit zou kunnen kloppen omdat de boord rondom dus in ribbel is...

ik probeer gewoon mee te denken hoor :-) misschien ben ik wel totaal verkeerd bezig, dan excuseer ik mij nu al op voorhand :-)
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 18:09
dit zou dan betekenen opzetten, 2 pennen recht en dat gewoon tricot
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 18:17
WackoErmm oeps, totaal geen idee, sorry Embarrassed
ik had gehoopt dat je met deze link geholpen was, ik moet het antwoord schuldig blijven...
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 18:19
Originally posted by JanetSimone JanetSimone wrote:

misschien betekend in t. de eerste toer. Dan zou je de eerste twee toeren recht breien en een kleine ribbel krijgen.
dat denk ik niet, want de ribbelboord moet je daarna rondom aanhechten, dus dan klopt het niet dat je ook nog eens de 2 eerste rijen in ribbel breit....

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 18:46
Je panden lopen rond dus heeft het niets met je voorbies te maken .

Je zult wel moeten gaan meerderen voor je panden .
Ik denk eigenlijk dat het niets met je patroon te maken heeft maar meer een uitleg is van de tricot steek .

In nld : heeng nl recht enz is ook geen goed nederlands .Dan krijg je vervolgens
In t  : alleen recht .

Ik denk dat ze bedoelen als je met 2 pennen breit is de tricotsteek 1 pen recht 1pen av en als je met een rondbreipen in het rond breit dus niet in jouw geval krijg je een tricot steek met alleen recht breien

Iets anders kan ik er niet van maken
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 18:49
Goed, dan ga ik gewoon beginnen. Hoop dat het lukt met pen 7 want pen 8 wordt wel heel erg hol, ben bang dat het dan een hobbezak wordt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 18:58
Let wel op je stekenverhouding
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 19:50
Bedankt voor de hulp
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns