asymetrische cape |
Reageer ![]() |
Autheur | |
KirstenVV ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 31 Oktober 2013 Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Oktober 2013 om 19:08 |
hallo allemaal,
Vanuit het patronenboek 2013 / 2014 ben ik de asymmetrische cape aan het breien (812). Nu brei ik pas sinds kort en is dit mijn eerste "grote" project. Kunnen jullie mij helpen met een vraag over het patroon? Er staat dat je de steken van de col moet laten wachten. Later staat er dat je de col met een stiksteek langs de hals moet naaien. Nu snap ik niet precies hoe. Ik snap wel dat je met wachtende steken kunt mazen, maar niet hoe je dan de stiksteek toepast. Of moet de col toch afgekant worden?Kan een van jullie mij verder helpen? |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Welk merk : Phildar, Drops, Verena, ...???
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als de col over zijn naad heenvalt, mag je van mij best afkanten, het klinkt eng om wachtende steken met een stiksteek aan de hals vast te naaien, dat lijkt me meer geschikt voor ervaren breisters. Als je bang bent dat de col dan te strak wordt, kun je misschien afkanten met een naald die een half maatje dikker is.
Ze kunnen van alles in een patroon zeggen, maar jij bent de chef. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ik zal een poging wagen .
Je breit je col en je kant niet af . Je breit vervolgens een stukje tricot in een afstekende kleur je perst vervolgens dit stukje ligt op . je verdeelt de steken van je col in de halsuitsnijding op zo'n manier dat het tricotstukje over de goede kant van je werk valt Je haalt het tricot stukje voorzichtig uit tot aan je breiwerk . Vervolgens maak je van breisteek naar breisteek met je breidraad of een borduurdraad stiksteken Je trekt steeds een stukje verder uit . Niet te veel steken tegelijk want dan ben je ze kwijt . Ik heb net als experiment het tricotstuk in gedeeltes gebreid en dus ook in gedeeltes uitgehaald Is het soms een Phildar patroon |
|
![]() |
|
KirstenVV ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 31 Oktober 2013 Status: Offline Points: 4 |
Dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik het ga proberen met dat extra stukje in tricosteek in een ander kleur.
Het patroon is trouwens van "Bergere de France" |
|
![]() |
|
Extra stukje trico werkte voor mij niet, dus toch maar de steken afgekant. Col zit nu aan de cape, ziet er super uit! (Al zeg ik t zelf ;)...)
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Fijn dat het naar je zin is .
Dat is toch wat uiteindelijk telt . |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |