Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

raglan

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lindenhof View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindenhof Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: raglan
    Posted: 23 Oktober 2013 om 17:18
help,
wil  de lieve mevr. die mij al een keer geholpen heeft mij weer helpen door dit patroon.
Ik ben met het voorpand bezig en nu staat er: minderen volgens raglan en dan tegelijkertijd  bij een hoogte van 30 cm de eerste 6 st van het middenvoor op een hulpnaald zetten voor de hals. kant vervolgens af voor de hals  in elke 2e nld 1x2 st en 2x1 st.  kant v erv. de steken af bij een hoogte van 34 cm
ik snap niet hoe dat moet.  Kunt u mij in wat uitgebreidere taal duidelijk maken wat de bedoeling is....
alvast bedankt. Ik wil heel graag doorgaan...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2013 om 18:16
Je bent met je raglan mindering bezig en als je werk dan 30 cm hoog is zet je je eerste 6 steken aan de andere kant van je werk op een hulpnaald of een draad of een grote speld .( het kan ook zijn dat je raglan mindering 30 cm hoog moet zijn ) Je blijft je minderingen voor je raglan gewoon door zetten ,maar je gaat nu ook voor je hals afkanten en wel in elke 2e nld 1x 2 steken en dan nog 2x 1 steek .Je doet dit aan het begin van je pen en je blijft dus aan de andere kant je raglan mindering voortzetten Je blijft gewoon door breien tot een hoogte van 34cm .Wat er dan staat begrijp ik niet maar ik denk dat je dan je steken die je nog over hebt af moet kanten of heb je het verkeerd getikt ??

Als je het nog niet snapt roep je maar, alleen kan ik je morgen niet antwoorden
Back to Top
lindenhof View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindenhof Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2013 om 22:44
ik ben waarschijnlijk een oel maar ik snap het nog niet. als ik mijn breiwerk voor mij heb met links
het werk en rechts een lege pen welke steken zet ik dan op een hulpnaald.
en wat doe ik dan met deze steken....
Ik neem aan dat de steken boven de middenbies de afkanting voor de hals zijn maar ik snap dan die hulpnaald niet.
heeeel graag nog een keer, misschien begrijp ik het dan wel.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 09:17
Een oen ben je niet hoor

Je werk ligt met de goede kant naar je toe en je hebt rechts een lege pen dan brei je eerst die 6 steken die zet je op een hulpdraad en daar doe je niets meer mee . Je breit je pen uit en maakt je raglan minderingen . Je begint een nieuwe pen met raglan mind en je breit je pen uit tot aan die 6 steken op je hulpnaald Je werk keren en die mind maken voor de hals Uitbreien mind voor de raglan enz enz Tot je je laatste mind gemaakt hebt . Je gaat dan door tot een hoogte van 34 cm en kant dan volgens mij af het aantal steken wat je nog over hebt .

Wat je met die 6 steken moet doen zal wel in je patroon staan . Ik denk dat je ze weer op een pen moet zetten en langs de halskant steken op moet nemen maar dat kan ik zo niet zeggen

Als ik geen antwoord meer geef op een eventuele vraag vandaag komt dat niet omdat ik je een" oen"vind maar omdat ik voor hopelijk niet meer dan  een dagje  in het ziekenhuis ben .

Misschien kan een ander hobbydoosje het dan overnemen  

succes

Back to Top
trijniebreit View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer trijniebreit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 23:26
Ik ben een Dames trui aan het breien met de patentsteek, nu moet ik de armsgaten afkanten hoe doe ik dit ,ik had een patroon met een valse raglan maar ik wil nu met een rechte mouw breien ,dit lijkt mij eenvoudiger wie kan mij hier meehelpen ik heb 91 steken op de pen maat m, heb geen passend patroon hiervan, wie helpt mij??
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2013 om 09:06
Kijk even bij je vorige vraag over de herentrui
Back to Top
lindenhof View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindenhof Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2013 om 16:04
fantastisch. ik ga het proberen sterkte in het ziekenhuis en wie weet meld ik mij weer. nu aan het oppassen op 3 kleinkinderen dus van b reien komt nu even niks.
groet frances
Back to Top
lindenhof View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindenhof Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 15:29
hallo,

ik hoop dat je weer thuis bent. ik heb het nu al drie keer gedaan maar kom er niet uit:
dit staat er:
vanaf het armsgat houd je 19 st over dan moet je minderen volgens ragland.w.z 1x1 in de 4 e nld. dan 6x1 om de nld en dan 2x1 in elke naald dan die 6 st. op de hulpnld en voor de hals . dan verv olgens voor de hals 1x2 in elke 2e nld en  2x1`. Als je dan alles bij elkaar telt houd je niets over maar er staat  kant de overige st. af bij een hoogte van 34 cm. ra ra hoe kan dat nou.....
19-1-6-2-6(hals)-2-2=0
ik kom er zo niet uit en wil het nu wel in een hoek gooien na drie keer proberen.
die hulpnld wordt later gebruikt voor de capuchon. ik hopud mijn hart vast...
ik wacht met spanning op de oplossing
het is een drops patroon  jasje met capuchon en zakjes van eskimo
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 16:20
Dat kan wel kloppen . Bij raglan eindig je meestal met 0 steken in een puntje .

Zit je wel aan de goede lengte van je werk ???
Back to Top
lindenhof View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindenhof Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 16:37
gelukkig ben je uit het ziekenhuis. nadat ik het even in een hoek had gegooid ben ik er net weer aan begonnen en inderdaad laat ik het zo. Er blijft niets over. Ik werd in de war gebracht door de tekst overige steken  maar het is er maar een.
Zo nu het andere pand en dan de mouwen. Wellicht meld ik mij nog een keer je weet maar nooit.
Een goede gzondheid, ik ga verder met mijn pronkstuk....
groeten,
Frances
Back to Top
trijniebreit View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer trijniebreit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 20:41
Hallo, als je raglan minderingen maakt doe je dit dan
aan elke kant ( begin en aan het eind van de pen ? Ik kan geen goede beschrijving vinden voor een damestrui voor en achterpand apart ( wie helpt)

Back to Top
lindenhof View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindenhof Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 22:53
het vest is klaar en is heel leuk geworden. heb weer een boel bijgeleerd. bedankt nogmaals
FrancesSmile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 09:11
Meestal doe je de raglanmindering om de andere naald; ik denk dat het ook aan de pendikte ligt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 10:35
Als je bij google basis patroon raglanmouw breien intikt kun je naar de site van Jessica Tromp .

Die geeft in div maten een duidelijke beschrijving van hoe te minderen bij een raglan
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns