Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar nr. 54 patroon 1 trui

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Goldy View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Goldy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Phildar nr. 54 patroon 1 trui
    Posted: 11 November 2013 om 22:45
Goedenavond,

Wie kan mij verder opweg helpen met dit patroon?

Ik heb het achterpand tot en met de 98e naald gebreid, maar helemaal begrijpen doe ik het niet.
Misschien kan iemand mij vertellen hoeveel naalden het achterpand uiteindelijk moet worden...

Het patroon is als volgt:
Op 34 cm (98 naalden) hoogte na de boordsteek, voor de schouders iedere 2e naald aan de zijde vanhet armsgat afkanten: 2x4 steken en 1x5'steken. Tegelijkertijd: 1x9 steken en 1x8 steken.

Het achterpand wordt uiteindelijk na de boordsteek 35 cm lang.

Ik brei dit truitje met naaldnummer 3,5 en de wol is van Phildar TIAGA.

Ben benieuwd naar de reacties.

Alvast heel veel dank!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2013 om 09:18
dan zal je toch wat meer van je patroon moeten neerzetten want het zou heel toevallig zijn als er een hobbydoos is die dit boek in haar bezit heeft .

Als we meer weten is er vast wel iemand die je op weg helpt
Back to Top
Goldy View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Goldy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2013 om 22:35
Inmiddels heb iets meer info op het forum geplaatst.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 09:19
De schouderminderingen gaan over drie naalden, eigenlijk over 6, want meestal minder je niet in de teruggaande naald. Tegelijk met de eerste schoudermindering minder je voor de hals, je hebt voor het linkerdeel dus of een hulpnaald of een tweede bol nodig. Voor de hals minder je tweemaal en brei je gewoon verder, voor de schouder minder je dan nog een keer en dan kant je af. Je had 98 naalden, daar komen er dus 6 bij, 104 naalden totaal.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Goldy View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Goldy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 10:29
Geweldig! ik ga het vanavond gelijk uitproberen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns