Adventsjaal 2013 |
Reageer | Pagina 123 15> |
Autheur | |
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 November 2013 om 19:39 |
Net gelezen: er komt er weer een bij http://www.von-stroh-zu-gold.de/Ik ga snel de wol (en mischien ook wel de kralen) er voor klaar leggen.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
Geotje
Hobbywonder Lid sinds: 08 Februari 2013 Status: Offline Points: 751 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien een beetje domme vraag, maar wat houdt het in een adventsjaal? Mijn Duits is niet goed genoeg om je link te begrijpen.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geweldig Pimmetje, dank je wel. Ik wachtte er al op.
@Geotje, een adventsjaal is een sjaal in 24 verschillende patronen. Ieder dag van de advent komt er een patroon. De bedoeling is dat je dus iedere dag een stuk aan je sjaal breit. Eigenlijk is het een variatie op de breirol van vroeger. Voor dat er geschreven patronen waren breiden meisjes een smalle lap met allemaal verschillende patroontjes. Wilde je iets gaan breien met een motiefje erin dan zocht je op je breirol een patroon uit en breide dat na. Moest je natuurlijk wel dat gebreide patroon kunnen "lezen" . Ik heb er een, mijn grootmoeder heeft die gebreid, waarschijnlijk voor 1900.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pimmetje : bedankt voor de tip , ik keek er al terug naar uit.
Geotje : een echte aanrader als je van ajourbreiwerk houdt. Vorig jaar heb ik de sjaal gebreid. Hier kan je een deel zien : http://forum.hobbydoos.nl/sjaal_topic31952_post530550.html?KW=#530550 Ik kreeg vanaf 1 december dagelijks een stukje patroon doorgestuurd zonder foto. Laatste deel ontving ik op 24 december. Zo heb je een sjaal op Kerstdag. Leuk om te maken, je sjaal wordt een verrassing want je weet niet hoe hij er uit zal zien.
|
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ha, Lidwina was net iets vlugger zie ik.
|
|
pimmetje
Post Options
Thanks(0)
|
Van die van 2012 heb ik geen foto, wel van die van 2010, die staat op mijn blog in augustus 2013
|
|
|
elizabethh
Hobbywonder Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Post Options
Thanks(0)
|
O, er komt dus weer een nieuwe adventsjaal... Ik zat er juist afgelopen week aan te denken!
Ik vind het zo knap van Kristin Benecken om steeds weer van die mooie patronen te verzinnen..., er zit enorm veel werk aan vast, ook het schrijven van de patronen en de schema's die ze erbij geeft. Ik heb vorig jaar een breirol gemaakt, en toen die af was ben ik nog met dezelfde patroontjes een sjaal begonnen, zo leuk vond ik het. Alleen na april heb ik er niet meer aan gebreid.. Tjonge, toch maar eens snel af gaan maken!
|
|
pimmetje
Post Options
Thanks(0)
|
Snel beginnen, dan kun je hem af hebben voor de nieuwe komt
|
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lijkt mij leuk om te doen ,ik ga het ook volgen (als het niet te moeilijk is)
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
neeeeeeeeee, nee.
ben zaterdag begonnen met hele dunne gemeleerde wol en een simpel ajour patroontje, drie x een rij gaatjes en dan weer 12 nld tricosteek, op nld 3.5 wat een getob en uithalerij, maar geloof dat ik nu de gaten goed heb! denk niet dat er een vervolg komt als deze stola/sjaal af is. ben ernstig jaloers oop die mooie kantsjaals!! |
|
Nikaatje
Duizendpoot Lid sinds: 24 Juli 2013 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 124 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een leuk idee, ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik ben dan ook niet van het breien, maar van het haken. Weet iemand of zoiets ook bestaat in een haakvariant?
|
|
pimmetje
Post Options
Thanks(0)
|
Kijk eens bij http://wiekevankeulen.blogspot.nl/search/label/Haakrol
|
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat goed van jou Pimmetje. Ik had al gezocht op gehaakte adventssjaal, maar niets gevonden. Niet aan gedacht om op breirol te zoeken.
Meteen de site van Wieke van Keulen weer eens gezien, heerlijk. Er is zoveel dat je ook weer een boel vergeet, gelukkig weer eens aan herrinnerd! Dank je.
|
|
Groetjes, Lida.
|
lollibol
Hobbyguru Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Post Options
Thanks(0)
|
moet je je dan ergens inschrijven om de patronen te kunnen ontvangen? Of worden die online gezet?
Hoeveel wol moet je voorzien?? met welke looplengte/gram? welke naalden? want veel info vind ik niet echt... of ik heb niet goed gekeken :-)
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb gezocht en gezocht en kan niets vinden over aanmelden. Op Ravelry vind je de ontwerpster onder: Wollkistchen. Er is groep calenderscarf 2010. Bij de link boven aan het begin staat hoeveel garen je nodig hebt. Er schijnen ook kraaltjes in te komen, maar ik heb niet begrepen of dat persé moet.
Ook heb ik gelezen dat de patronen het mooiste tot hun recht komen in lichte kleuren. wie heeft er beter informatie?
|
|
Groetjes, Lida.
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien een idee om een forumsjaal te ontwerpen voor de advent??? Ik heb het zelf te druk.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
elizabethh
Hobbywonder Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Post Options
Thanks(0)
|
De informatie kun je hier http://www.von-stroh-zu-gold.de/ lezen, maar is idd nog beperkt.
De patronen komen t.z.t. online op Ravelry, je kunt daar gratis een account aanmaken. Vorige jaren was het tweetalig en ook het forum rond de adventsjaal was tweetalig. Ik vond het erg leuk om te volgen en deel te nemen! Iedereen kan gewoon meedoen... Er doen mensen mee uit de VS en uit Engeland, Australië... Heel leuk ook dat tijdsverschil. Als wij slapen, zijn de anderen aan het breien en omgekeerd...
|
|
dine
Post Options
Thanks(0)
|
De kraaltjes zijn een optie, hoeft niet. Tussen de ajourpanden moest je telkens dezelfde 8 naalden breien en in het gaatjespatroon middenin kon je de kraaltjes mee breien. Ik heb dit niet gedaan, hou er niet zo van.
Bij wol met verlopend kleurpatroon komen de ajourmotieven veel minder tot hun recht, soms zie je ze bijna niet. Ik had een effen garen waar zijde in verwerkt is gekozen. Kousenwol kan je ook nemen maar dan voelt de sjaal harder aan.
|
|
pimmetje
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga proberen om ook mee te doen, lijkt me erg leuk.
|
|
Reageer | Pagina 123 15> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |