Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

bol wol met verschil in dikte

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
anna34 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anna34 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: bol wol met verschil in dikte
    Posted: 15 November 2013 om 19:49
Dag allemaal,

Ik ben op de rondbreinaald bezig met een col van Lana grossa olympia wol. Onregelmatig qua dikte, althans zo lijkt het. Iedere keer komt het dunne garen bovenop de toeren met dunne wol en de dikke draad komt ook steeds op hetzelfde moment. Ik heb al eens opnieuw aangehecht, maar het is heel regelmatig qua dikte en dat is best irritant. Iemand een tip? Hoe hecht je eigenlijk mooi een nieuwe draad aan middenin een toer?
Groeten anna
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2013 om 20:14
http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=80
Dit is de zgn Russische manier van aanhechten. Ik ben er heel tevreden over.
Nu het garen. Ik heb het garen gegoogeld. Het is een ongelijke draad. Hoort dus zo. Niet steeds aanhechten en stukken wegdoen. Gewoon accepteren. Hier kun je het goed zien
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
anna34 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anna34 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2013 om 20:36
Nee, eigenlijk wel zonde om weg te doen. Ik vind het alleen heel jammer dat het zo regelmatig van dikte verandert en heb net pech dat dit samenvalt met mijn stekenaantal. Machinaal. Als je heen en terugbreidt geb je dit probleem niet volgens mij. Bedankt voor de tip.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2013 om 20:46
Googel op Lana Grossa Olympia. Dan krijg je een link met afbeeldingen. Daar staan ook cols bij. Dan kun je zien hoe het er uit gaat zien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 10:42
Ik heb daar vorig jaar ook mee gebreit en vond het heerlijke wol en ook al zijn er dunnere stukken bij het komt allemaal goed want je breit het tenslotte met dezelfde dikte qua naald. Ik heb er een col mee gebreit, dus ik zou zeggen, gewoon doorbreien, komt allemaal goed Wink
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 11:42
Tijdens het breien is het zeker frustrerend die verschillende diktes. Maar zoals Esther schrijft : het resultaat is zeker mooi, dus zeker niet meer knippen Wink. Lana Grossa is trouwens een hele goede kwaliteitswol.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns