bol wol met verschil in dikte |
Reageer ![]() |
Autheur | |
anna34 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2013 Status: Offline Points: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 November 2013 om 19:49 |
Dag allemaal,
Ik ben op de rondbreinaald bezig met een col van Lana grossa olympia wol. Onregelmatig qua dikte, althans zo lijkt het. Iedere keer komt het dunne garen bovenop de toeren met dunne wol en de dikke draad komt ook steeds op hetzelfde moment. Ik heb al eens opnieuw aangehecht, maar het is heel regelmatig qua dikte en dat is best irritant. Iemand een tip? Hoe hecht je eigenlijk mooi een nieuwe draad aan middenin een toer? Groeten anna |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=80
Dit is de zgn Russische manier van aanhechten. Ik ben er heel tevreden over. Nu het garen. Ik heb het garen gegoogeld. Het is een ongelijke draad. Hoort dus zo. Niet steeds aanhechten en stukken wegdoen. Gewoon accepteren. Hier kun je het goed zien
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
anna34 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2013 Status: Offline Points: 60 |
Nee, eigenlijk wel zonde om weg te doen. Ik vind het alleen heel jammer dat het zo regelmatig van dikte verandert en heb net pech dat dit samenvalt met mijn stekenaantal. Machinaal. Als je heen en terugbreidt geb je dit probleem niet volgens mij. Bedankt voor de tip.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14115 |
Googel op Lana Grossa Olympia. Dan krijg je een link met afbeeldingen. Daar staan ook cols bij. Dan kun je zien hoe het er uit gaat zien.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Esther1963 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Augustus 2012 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1121 |
Ik heb daar vorig jaar ook mee gebreit en vond het heerlijke wol en ook al zijn er dunnere stukken bij het komt allemaal goed want je breit het tenslotte met dezelfde dikte qua naald. Ik heb er een col mee gebreit, dus ik zou zeggen, gewoon doorbreien, komt allemaal goed
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Tijdens het breien is het zeker frustrerend die verschillende diktes. Maar zoals Esther schrijft : het resultaat is zeker mooi, dus zeker niet meer knippen
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |