Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sinterklaas is aangekomen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sinterklaas is aangekomen
    Posted: 16 November 2013 om 13:14
Ik heb het zelf gezien. Ik had met de bus naar de markt willen gaan, maar de chauffeur van een andere bus stopte voor me en zei dat die niet reed vanwege de intocht. Daardoor maakt ik een omweg en kon ik eerst eindelijk eens het Beekpark bewonderen. Die beek is in de jaren 60/70 onder de grond gestopt vanwege de moderne tijd en onlangs weer boven water gehaald vanwege de moderne tijd. Ik kwam zo ook langs Action (fluorgroene wol en groene knoopjes) en toen ik de Action uitkwam stonden er een heleboel mensen met kinderen langs de weg en ik hoorde de muziek al. Enorm leuk, zo'n optocht, ik had hem al jaren niet meer gezien. In de Oranjerie waren DJ Pieten die een opvoering gaven en op de terugweg zag ik overal Pieten op de fiets en ik heb de schimmel ook nog gezien, toen die werd weggeleid.

Wat een saai winkeluitje had moeten zijn, kreeg een gouden randje.

Ik heb een bedankje aan Syntus gestuurd, want die chauffeur had me ook kunnen laten staan tot ik een ons woog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 18:11
Leuk zo Smile

Hier heeft de 2,5 jarige gekozen voor de Sint-aankomst in Groningen in plaats van die in Antwerpen. De Belgische versie vond ze maar saai.

Samen gekeken naar de tv (ik stond verstomd, ze kende al heel wat liedjes. Ik dacht dat ze daar nog geen interesse in zou hebben). Daarna ook de stad in gewandeld (kleine meid sliep) en wat Sintkadootjes gekocht. Vanavond mag ze haar schoentje zetten en in het Kruidvat hadden ze leuke boekjes, waarvan ze morgen eentje krijgt.

Hier me moeten inhouden in Blokker. Hebben die nou ook ineens wol en naalden?! Niks is nog veilig ...
Groetjes, Tineke
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 18:35
En boekjes, ik heb me met de wol ingehouden en met de boekjes laten gaan. Ik heb ook die beatlescd met oud materiaal gekocht.

Overigens stonden er bij ons mensen van allerlei huidskleur langs de weg met kindjes met Pietenmuts, al of niet geschminckt. Het leukste vond ik dat de Vietnamese heer, die hier al meer dan 30 is ingeburgerd en een loempiakraam op de markt heeft, even kwam kijken en snel terugging toen de Sint was gepasseerd. Het is een heel lieve man en elke EK en WK is zijn kraam (en hijzelf) oranje.

Hebben jullie dat nou ook, dat als je Sinterklaas aankijkt, het geloof in hem terug is? Ik heb gewoon naar hem staan zwaaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 18:38
Leuk he de goed heilig man.
De kids zijn weer hyper de hyper!
En ik druk bezig om 5 december te organiseren:)
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 01:21
jaja schonen tijd dat sinterklaasgebeuren , heb het op tv gezien  samen met de kleinkindjes  Big smileTongueSmile
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 03:00
oh  ik  vind het zo  jammer  dat mijn dochter te oud  is (19)en ik  nog geen kleinkinderen heb. 
Maar  ik heb heerlijk  naar de intocht zitten kijken met warme chocolademelk en pepernoten. En toevallig  toch ook samen met mijn dochter  die  plotseling  vrij was  en dus even langs kwam. 

En ja  magteld ik snap helemaal  wat je bedoeld hoor  als die man voor je neus staat ga je helemaal terug in het geloof. Ik ha dat vroeger met de intocht van sinterklaas (bram ) wel iets  meer  maar dat  is de sint waar  mijn dochter groot mee is geworden  en ik dus ook eigenlijk hihihihi.

Maar ik  blijf  het heerlijk  vinden en laat ze maar zeuren over de pieten het zijn voor  mij met aldie kleurigheid van de pakken en de vrolijkheid  de  lol die ze hebben wel het onderdeel  dat  het gewoon  erg leuk  maakt.

Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 12:00
ben gister ff gaan kijken samen met mijn neefjes en nicgtje. mijn neefje vond de muziek echter eng en te hard en dus zijn hun eerder weggaan. ik ben bij me nicht en haar dochter gebleven. nam een foto van een piet en mijn nicht en die piet dacht ik haar moeder was hahaha ^^
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 12:16
Ga vanmiddag samen met man.dochter en kleinzoon kijken naar de intocht in ons dorp.Daarna naar het dorpshuis ,mag hij misschien nog even op schoot bij sinterklaas.spannend!!!
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 13:21
Wij zijn gisteren ook naar de intocht hier in het dorp geweest, altijd spannend of de brug wel opengaat. Daarna in optocht met de pietenband naar het dorpshuis, waar de kinderen zonder ouders de zaal in gaan. En de ouders in het café gedeelte wat kunnen drinken. Voor het eerst alleen met de jongste twee, de oudsten vsn 11 en 9 wilden niet meer mee. Ik vind het altijd een gezellige tijd met die kleintjes die vol verwachting zijn. Vooral de jongste maakt het nu voor het eerst echt mee, ze stond gisteren vol overtuiging te zingen en dansen toen we de schoen zetten.
Groet,

Yobsje
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 17:07
Hier hoorde ik vanmiddag eentje "dag sinterklaasje" zingen in bed

Ze kijkt er duidelijk naar uit...
Groetjes, Tineke
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns