Werken met Kim wol van Zeeman |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Claire
Hobbyguru Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 December 2013 om 19:52 |
Vinden jullie het ook zo moeilijk om met bv de Kim wol van zeeman of met de Phildar Douce te werken. Wol die juist zo mooi is voor allerlei knuffels maar een ramp is om mee te werken, je kunt dat wel iets opvangen door een extra draad mee te haken maar dan nog is het lastig. Ik zag dit leuke SCHAAPJE op Ravelry en wou het graag maken maar dan niet helemaal van glad garen. Aangezien ik nog een aardig voorraadje Kim heb moest het daar maar van gebeuren ook al is het lastig. Maar daar heb ik het volgende op gevonden, ik heb eerst het hele lijf van gewone katoen gehaakt maar dan in de achterste lus gestoken zodat je aan de voorkant een soort van lusje krijgt. Toen het lijf klaar was heb ik met de kim wol in elk lusje een vaste gemaakt en zo helemaal rond naar het einde, een fluitje van een cent en zo klaar en je hebt een perfect schapenlijf, op zijn kop heb ik precies hetzelfde gedaan. Misschien hebben jullie iets aan deze tip en gaan jullie ook het enige schaapje maken wat gratis te downloaden is |
|
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren |
|
pippie
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een supertip !! Hier zullen veel haaksters blij mee zijn!
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een geweldig idee, ik ging projecten met pluisgaren uit de weg, maar zie nu ook weer mogelijkheden. Heel erg bedankt voor het delen van je uitvinding.
|
|
JokeP
Hobbyguru Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
Post Options
Thanks(0)
|
Super!
|
|
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
|
MG Jewelry
Hobbyguru Lid sinds: 17 Augustus 2012 Status: Offline Points: 1675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een idee!
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat goed!! en wat een mooi resultaat.
|
|
rosaa
Hobbywonder Lid sinds: 25 Augustus 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 438 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat een goeie tip, ik ben hier heel blij mee, fijn dat je het gedeeld heb
|
|
Liana
Duizendpoot Lid sinds: 07 April 2012 Status: Offline Points: 232 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat een goed idee!! dankjewel
|
|
pleun
Duizendpoot Lid sinds: 06 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 386 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je voor deze tip.
|
|
Groetjes Pleun
|
|
Calvarie
Hobbywonder Lid sinds: 29 December 2012 Status: Offline Points: 737 |
Post Options
Thanks(0)
|
Goeie tip.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de tip.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geweldige tip, nu kan ik eindelijk koekie monster gaan maken voor mijn kleindochter
|
|
|
|
carlaevelien
Duizendpoot Lid sinds: 10 Januari 2014 Status: Offline Points: 138 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel goed idee! (leuk schaapje ook)
|
|
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
|
|
omajan
Hobbyguru Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb er ook al es mee zitten knoeien, zeer bruikbare tip Clair.
Bedankt |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
zo doe ik het bij mijn uil ook.dat werkt prima
|
|
oant Sjen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik gebruik die truc van achter insteken ook om op de andere lussen picots te haken of lusjes die ik verlengde picots noem: een aantal lossen heen en terug met halve vasten. Leuk voor poppenmutsjes of -rokjes.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een handige tip! Dank je wel.
Stramien
|
|
december2011
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik wil deze eens ophijsen !!! Ik was bezig met de eekhoorn staart en het werd niet naar mijn zin.
Dus uitgetrokken en dacht ik zoek die fluffy tip later even op en haak de staart gewoon met 1 draad soft. Nu ben ik op toer 40 en lees nu pas deze tip, dom niet ? En ik ga het niet nog een keer uittrekken. Dus vanaf toer 41 volg ik dit en voor 1 t/m 40 ga ik improviseren. Straks is iedereen weer aan de kerststal schaapjes bezig en dan is deze tip TOP. Zullen we een tip verkiezing uitschrijven ??? |
|
Claire
Hobbyguru Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren |
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb dit ook een keer geprobeerd maar ik vind het zo stijf worden
moet je dan met een ander nummer haaknaald haken dan eigenlijk de bedoeling is voor de dikte van de draad ik vond het niet prettig aanvoelen niet zacht genoeg groet van nia |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |