Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag haakpatroon

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Solveigh View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Solveigh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag haakpatroon
    Posted: 10 December 2013 om 16:28
Hallo,

Ik ben een beginner en loop vast in het volgende haakpatroon.

Lijfje
In een ring (magic loop) 6 vasten haken
2e toer: 2 v. in elke vaste van de vorige toer (12 v)
3e toer: 1 v in elke 1e vaste, 2 v. in elke 2e vaste (= 18 vasten)
4e toer: haak 18 vasten
5e toer: 2v in de eerste vaste *1 v in de volgende v, 2 v in de volgende v. 2 vasten* eindig met 2v in de laatste v. (24 v)

Bij de 5e toer gaat het mis.
Zoals ik het lees kom ik op veel meer dan 24 steken.
Wie wilt mij dit uitleggen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Solveigh
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 16:40
nee hoor je kom echt op 24 vasten uit, op deze manier krijg je een mooier rondje, haak maar is echt wat er staat en de herhaling staat tussen de * dus eerst haak je 2v,in de eerste vaste en dan haak je alleen wat tussen de ****** staat dus dit *1 v in de volgende v, 2 v in de volgende v. 2 vasten* ik hoop dat je het snapt want ik ben heel erg slecht in uitleggen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 16:48
te laat...
rosaa was eerst :-)
het is een beetje zoals bij toer 3, maar je begint bij je verdubbeling :
2 vasten in 1 vaste, 1 vaste in de volgende 2 vasten,2 vasten in 1 vaste, 1 vaste in de volgende 2 vasten,2 vasten in 1 vaste, 1 vaste in de volgende 2 vasten,.... dus 2 gewone vasten tussen de vasten waarin je moet verdubbelen

misschien met je enkele toeren verder wel van 24 naar 30 steken, en dat doe je op dezelfde manier, dan doe je 3 vasten tussen de vasten waarin je moet verdubbelen

hoop dat je het een beetje snapt
zoniet, vraag het maar opnieuw hoor :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 16:55
hihi ach meid wij samen zijn een SUPER duo
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 16:55
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 16:56
Het staat er een beetje raar, maar je meerdert telkens na 3 vasten. Maar je begint met *1 v, 1 meerd., 2 v* en dan komt die eerste v terug, dus weer *1 v, 1 meerd., 2 v*. Teken het maar uit, 18 vtjes en dan precies zoals het er staat één of twee vtjes in die eerste rij. Zo doe ik het als ik er niet uitkom, uittekenen.

Dat dat zo gebeurt is om een zuiver rondje te haken;als alle meerderingen boven elkaar komen, krijg je min of meer een 6 hoek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 16:57
Zitten we nou door elkaar te kakelen? Dan ga ik de hutspot maar opzetten.

wat rozengeur.
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 16:58
hahahaha magtelt ik eet mee mjam mjam
Back to Top
Solveigh View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Solveigh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 17:14
Dus nog even voor de duidelijkheid.

Na wat gepuzzel kom ik hierop uit:

Ik haak eerst 2 vasten in 1 vaste. Dan begint mijn herhaling, deze bestaat uit
1 vaste, dan 2 vasten in 1 vaste en dan 2x een vaste.
Door dit te herhalen krijg je eigenlijk 3 vasten en dan 2 vasten in een vaste.
Ik eindig met 2 vasten.
Het totaal is dan

2v - 1 -  2 - 1 - 1 - 1- 2 - 1 - 1 - 1 - 2 - 1 - 1 - 1 - 2 - 1 - 1 - 2
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 17:35
ja helemaal goed en dan heb je er 24 als je het goed gedaan heb
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 17:37
yep, dat zijn er 24 in totaal!!! :-)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 19:33
En nu heb je meteen een eigen taal om patronen in neer te zetten, als je er even niet uit komt. Ik teken v-tjes, jij schrijft cijfers.

wat rozengeur.
Back to Top
Solveigh View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Solveigh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 20:19
Heel erg bedankt voor jullie hulp.
Ik ga weer eens verder.

Ben bang dat het erg verslavend is...
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 20:36
daar hoef je niet bang voor te zijn hoor want het is gewoon zo
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 21:39
Zoooooo ontzettend leuk om te zien dat de hobbydozen met hun berichten over elkaar heen rollen om iemand snel te kunnen helpen. Clap
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Solveigh View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Solveigh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2013 om 21:28
Daar ben ik weer.

Wat betekent 1x overhaken?

Ben helaas ook opnieuw moeten beginnen,
Raak steeds de tel kwijt.
Ik leg nu de begindraad voor de 1e steek van een toer. Iemand betere tips?   

Alvast bedankt!
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2013 om 21:32
ik gebruik altijd een naald met een draad er aan en die zet ik steeds in de laatste steek die ik gehaakt heb een soort markeer draad, het kan ook met een veiligheidsspeld, maar ik vind een draad makkelijker, wat betreft je vraag zou je het zinnetje is op willen schrijven, ik denk dat je een toer gewoon moet haken zonder meerderen of minderen
Back to Top
Solveigh View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Solveigh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2013 om 21:39
Er staat inderdaad achter (zonder minderen).
De toer ervoor en erna wordt er wel gemindert.
Normaal staat er dan dat je gewoon vaste haakt.
Vandaar mijn twijfel.

Op het eind van het haakwerkje (vogeltje)
Staat er:
Hierna een lange lus ophalen en de draad Door alle steken halen en aantrekken en afhechten.
Ik zoek op Internet naar uitleg. Kan iemand dit uitleggen of zeggen waar ik uitleg vind?
Ik neem aan dat ik hiermee de "bal" dicht maak.
Back to Top
Solveigh View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Solveigh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2013 om 22:05
En bij de vleugels en het neusje moet ik beginnen met:
Ring met 6v sluiten.
Is dit iets anders dan de magic ring?
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2013 om 22:12
je houd waarschijnlijk een gaatje op het eind over door die steken van het openingetje haal je een draad en dan krijg je inderdaad een balletje, je maakt eigenlijk het gaatje dicht door daar een draad door heen te rijgen

je tweede vraag is, het is precies het zelfde als een magic ring, je kan ook 2 lossen haken en dan in de tweede lossen 6 vasten haken, zo doe ik het altijd
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.750 seconden.
Lang Yarns