Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haakpatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
daisy View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer daisy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haakpatroon
    Posted: 16 December 2013 om 21:39
Kan iemand mijn helpen met mijn haakpatroon, ik kom er zelf niet uit.

Rij1: maak een ketting van 6 losse (6)
Rnd 1: keerlosse, vaste in volgende 6 st, meerderingen, vaste in volgende 6 steken, meerderingen (16)

Keerlosse is dat eigenlijk gewoon een losse?
Ik vind het raar dat er rij 1 en rnd 1 staat.
Maar als ik van die 6 losse een ring maak heb ik toch geen steken waar ik kan meerderingen enz

Hopelijk kan iemand mijn helpen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2013 om 22:14
een keerlosse is gewoon een losse die je extra maakt om vlot terug te kunnen keren. Dus niet voor een ronde maar voor rijtjes.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
daisy View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer daisy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2013 om 22:33
Huhhh waarom staat er dan rnd 1 voor?

Weet gewoon niet wat ik moet doen na 6 losse te hebben gehaakt
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2013 om 22:37
Daarna ga je ws wel rond die eerste ketting haken. Je haakt dus aan een kant de vasten, meerdert op het einde en haakt dan weer 6 vasten aan de andere kant van de ketting en eindigt weer op de top met meerderingen, dit is waarschijnlijk omdat je een ovale vorm moet hebben oid en als je met een rondje zou beginnen, wordt het ook een rondje. Dus eerst de ketting van lossen en daar vervolgens in een rondje omheen haken door beide kanten van de ketting te gebruiken.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2013 om 22:43
Inderdaad wat Iepie zegt. Je moet aan beide kanten van je zes losse haken. Je start dus recht en gaat vervolgens rondhaken, im je ketting van zes losse heen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2013 om 23:04
ik kan me voorstellen dat je daar van in de war raakt.
ik vind het ook niet echt duidelijk.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2013 om 09:36
Ik denk dat ze verschil maken in "rij" en "ronde", omdat je eerst een rechte rij maakt, dan waarschijnlijk 3 vasten in de laatste steek? en dan langs de opzetkant terughaakt. Ik neem aan dat je die toer eindig met weer drie vasten, en dat je dan verder in rondes haakt om een ovaal te maken. Staat er bij of je elke ronde eindigt met een halve vaste of haak je gewoon door? In dat geval kun je beter de eerste steken van elke ronde aangeven door een afstekende draad afwisselend vóór en achter die eerste steek mee te nemen. Je trekt die er later uit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
daisy View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer daisy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2013 om 10:09
Bedankt voor jullie reacties ik ga het eens proberen, maar zoals ik jullie verhalen lees moet het goed komen.

Ja haak in een steek door. Klopt magtelt, dat is handig dan raak je de tel niet kwijt en weet je precies waar je bent gebleven.

Nogmaals bedankt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns