Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

andere stekenverh.mouw en lijf

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marianneelisabeth View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marianneelisabeth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: andere stekenverh.mouw en lijf
    Posted: 23 December 2013 om 15:56
Beste allen,

Op dit moment ben ik het vestje van patroon 17-18 van babydrops aan het breien. Ik heb op verschillende maten naald een proeflapje gebreid, maar mijn proeflapje was steeds te smal (8cm ipv 10), terwijl de lengte aardig in de buurt kwam. Ik heb toen besloten het aantal steken van een paar maten groter op te zetten. Bij het lijf gaat dat goed, maar de mouwen zijn naar mijn idee veel te wijd. Ik brei voor het eerst met naalden zonder knop en je ziet duidelijk de overgangen, de steken zijn daar breder. Wat kan ik in dit geval het beste doen?
Doordat in de pas een patroon zit, kan ik volgens mij het aantal steken moeilijk aanpassen. Misschien de mouw niet in het rond breien en dan later de naad dichtnaaien? Hoeveel steken extra moet ik dan voor de naad nemen?

Met vriendelijke groet,

Marianne
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2013 om 16:52
Waarom brei je je mouwtje ook niet op een rondbreipen ?? Ze zijn er in verschillende lengtes .

Anders steeds 1 of 2 steken opschuiven dan krijg je je overgangen niet boven elkaar Wel goed je begin markeren want je werk verschuift dan .

Met 2 pennen kan natuurlijk ook maar als je je werk al te breed vindt dan hoef je geen extra steken op te zetten .Neem je het aantal aangegeven steken dan is aan iedere kant een kantsteek wel voldoende voor het naadje .

je zou ook nog een nieuw proeflapje kunnen breien met meer steken en meer toeren en dan het juiste aantal steken afmeten en kijken of het dan wel klopt met je stekenverhouding
Back to Top
Marianneelisabeth View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marianneelisabeth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2013 om 12:15
Bedankt voor de snelle reactie. De omtrek van het mouwtje is op zn smalst 13 cm, dus dat gaat volgens mij niet lukken met een rondbreinaald van 20 cm? Die tip van het steeds een steek opschuiven ga ik zeker proberen. Het is een kraamcadeautje, dus helaas heb ik niet meer de tijd om van alles uit te proberen, maar ik kan zeker weer even vooruit.

Marianne
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns