Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Adventsjaal 2013

 Reageer Reageer Pagina  123 15>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Adventsjaal 2013
    Posted: 03 November 2013 om 19:39
Net gelezen: er komt er weer een bij http://www.von-stroh-zu-gold.de/
Ik ga snel de wol (en mischien ook wel de kralen) er voor klaar leggen.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 19:49
Misschien een beetje domme vraag, maar wat houdt het in een adventsjaal? Mijn Duits is niet goed genoeg om je link te begrijpen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 19:56
Geweldig Pimmetje, dank je wel. Ik wachtte er al op.
@Geotje, een adventsjaal is een sjaal in 24 verschillende patronen. Ieder dag van de advent komt er een patroon. De bedoeling is dat je dus iedere dag een stuk aan je sjaal breit. Eigenlijk is het een variatie op de breirol van vroeger. Voor dat er geschreven patronen waren breiden meisjes een smalle lap met allemaal verschillende patroontjes. Wilde je iets gaan breien met een motiefje erin dan zocht je op je breirol een patroon uit en breide dat na. Moest je natuurlijk wel dat gebreide patroon kunnen "lezen" .
Ik heb er een, mijn grootmoeder heeft die gebreid, waarschijnlijk voor 1900.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 20:00
Pimmetje : bedankt voor de tip  Thumbs Up, ik keek er al terug naar uit.
 
Geotje : een echte aanrader als je van ajourbreiwerk houdt. Vorig jaar heb ik de sjaal gebreid. Hier kan je een deel zien : http://forum.hobbydoos.nl/sjaal_topic31952_post530550.html?KW=#530550
Ik kreeg vanaf 1 december dagelijks een stukje patroon doorgestuurd zonder foto. Laatste deel ontving ik op 24 december. Zo heb je een sjaal op Kerstdag.  
Leuk om te maken, je sjaal wordt een verrassing want je weet niet hoe hij er uit zal zien.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 20:01
Ha, Lidwina was net iets vlugger zie ik. LOL
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 20:50
Van die van 2012 heb ik geen foto, wel van die van 2010, die staat op mijn blog in augustus 2013 
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 21:44
O, er komt dus weer een nieuwe adventsjaal... Ik zat er juist afgelopen week aan te denken!
Ik vind het zo knap van Kristin Benecken om steeds weer van die mooie patronen te verzinnen..., er zit enorm veel werk aan vast, ook het schrijven van de patronen en de schema's die ze erbij geeft.
Ik heb vorig jaar een breirol gemaakt, en toen die af was ben ik nog met dezelfde patroontjes een sjaal begonnen, zo leuk vond ik het. Alleen na april heb ik er niet meer aan gebreid.. Tjonge, toch maar eens snel af gaan maken!
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 22:17
Snel beginnen, dan kun je hem af hebben voor de nieuwe komtWinkWinkWinkWinkWinkWink
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 08:33
Lijkt mij leuk om te doen ,ik ga het ook volgen (als het niet te moeilijk is)
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 12:42
neeeeeeeeee, nee.
ben zaterdag begonnen met hele dunne gemeleerde wol en een simpel ajour patroontje, drie x een rij gaatjes en dan weer 12 nld tricosteek,
op nld 3.5 wat een getob en uithalerij, maar geloof dat ik nu de gaten goed heb!
denk niet dat er een vervolg komt als deze stola/sjaal af is.
ben ernstig jaloers oop die mooie kantsjaals!!
Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2013
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 13:52
Wat een leuk idee, ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik ben dan ook niet van het breien, maar van het haken. Weet iemand of zoiets ook bestaat in een haakvariant?
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:16
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:33
Wat goed van jou Pimmetje. Ik had al gezocht op gehaakte adventssjaal, maar niets gevonden. Niet aan gedacht om op breirol te zoeken.
Meteen de site van Wieke van Keulen weer eens gezien, heerlijk. Er is zoveel dat je ook weer een boel vergeet, gelukkig weer eens aan herrinnerd! Dank je.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 18:57
moet je je dan ergens inschrijven om de patronen te kunnen ontvangen? Of worden die online gezet?
Hoeveel wol moet je voorzien?? met welke looplengte/gram?  welke naalden?  
want veel info vind ik niet echt... of ik heb niet goed gekeken :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 19:34
Ik heb gezocht en gezocht en kan niets vinden over aanmelden. Op Ravelry vind je de ontwerpster onder: Wollkistchen. Er is groep calenderscarf 2010. Bij de link boven aan het begin staat hoeveel garen je nodig hebt. Er schijnen ook kraaltjes in te komen, maar ik heb niet begrepen of dat persé moet.
Ook heb ik gelezen dat de patronen het mooiste tot hun recht komen in lichte kleuren.
wie heeft er beter informatie?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 19:53
Misschien een idee om een forumsjaal te ontwerpen voor de advent??? Ik heb het zelf te druk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 21:55
De informatie kun je hier http://www.von-stroh-zu-gold.de/ lezen, maar is idd nog beperkt.
De patronen komen t.z.t. online op Ravelry, je kunt daar gratis een account aanmaken.
Vorige jaren was het tweetalig en ook het forum rond de adventsjaal was tweetalig. 
Ik vond het erg leuk om te volgen en deel te nemen!
Iedereen kan gewoon meedoen...
Er doen mensen mee uit de VS en uit Engeland, Australië... Heel leuk ook dat tijdsverschil. Als wij slapen, zijn de anderen aan het breien en omgekeerd...
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 22:20
De kraaltjes zijn een optie, hoeft niet. Tussen de ajourpanden moest je telkens dezelfde 8 naalden breien en in het gaatjespatroon middenin kon je de kraaltjes mee breien. Ik heb dit niet gedaan, hou er niet zo van.
Bij wol met verlopend kleurpatroon komen de ajourmotieven veel minder tot hun recht, soms zie je ze bijna niet. Ik had een effen garen waar zijde in verwerkt is gekozen. Kousenwol kan je ook nemen maar dan voelt de sjaal harder aan.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2013 om 11:46
Originally posted by elizabethh elizabethh wrote:

De informatie kun je hier http://www.von-stroh-zu-gold.de/ lezen, maar is idd nog beperkt.
De patronen komen t.z.t. online op Ravelry, je kunt daar gratis een account aanmaken.
Vorige jaren was het tweetalig en ook het forum rond de adventsjaal was tweetalig. 
Ik vond het erg leuk om te volgen en deel te nemen!
Iedereen kan gewoon meedoen...
Er doen mensen mee uit de VS en uit Engeland, Australië... Heel leuk ook dat tijdsverschil. Als wij slapen, zijn de anderen aan het breien en omgekeerd...
ALs je rechts "24 days until cristmas" aanklikt krijg je alle informatie van voorgaande edities. Daar staan ook alle patronen en de hoeveelheid wol die nodig is. Ik heb begrepen dat de sjaal dit jaar wat breder wordt en dat er dus wat meer wol nodig is al voorgaande jaren.
Volgens mij komt op deze site ook het patroon van 2013 te staan, je hoeft je niet aan te melden op deze site, je kunt de patroontjes er zo afhalen. Zo heb ik het voorgaande jaren ook gedaan
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2013 om 20:14
Ik ga proberen om ook mee te doen, lijkt me erg leuk.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns