Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

proeflapje maken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anja van Elk View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anja van Elk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: proeflapje maken
    Posted: 06 Januari 2014 om 16:35
Ik wil de bolero 129-10 maken.
Bij proeflapje staat 22 steken en 10 toeren. Er staat niet bij welke steek. Ik heb vasten gedaan omdat je die ook in het patroon gebruikt.
De afmeting moet dan 10 x 10 cm zijn. Bij mij is de breedte wel 10 cm maar de hoogte niet.
Want een toer vasten is nooit 1 cm hoog.
Met grotere naald wordt het toch ook breder of alleen hoger.

Alvast bedankt.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 17:36
Dan word het ook breder.
Als je patroon met lengte in cm's werkt is het volgens mij geen probleem.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:00
Lengte mag best wat afwijken in toeren, breedte is wel erg belangrijk.
In het patroon staat ook altijd het aantal cm aangegeven van de hoogte, dus wanneer je dat goed in de gaten houdt moet het goed komen. 
maar wanneer de afwijking in toeren van de lengte van je proeflapje (te)veel is dan kun je  wat problemen krijgen bij de aansluiting tussen mouw en het voor-/achterpand.
De breedte van de mouw moet nl wel overeen komen met de hoogte van de uitsparing voor de mouw in de panden. Ik brei in dat geval dan eerst de mouwen, dan weet ik waar ik moet beginnen met de uitsparing voor de mouwen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns