Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Over de Rainbow Drops 149-46

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Over de Rainbow Drops 149-46
    Posted: 03 Januari 2014 om 22:54
Wie heeft die deken een keer gemaakt? Ik ben nu bezig maar het wordt niet mooi. Volgens het patroon moet je breinaalden nr. 4.5 gebruiken, maar als ik dat doe dan wordt het veel te los. Komt dat nog goed of kan ik beter dunnere naalden gebruiken?
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2014 om 23:27
Gebruik je dezelfde wol en komt je proeflapje overeen ? 21 steken en 40 nld = 10 x 10 cm. Als het breiwerk echt veel te los is zou ik toch nld 4 of zelfs 3,5 nemen.
Ik heb steeds het omgekeerde probleem : bij dit model moet ik sowieso nld 5 of zelfs 5,5 gebruiken
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2014 om 23:33
Originally posted by dine dine wrote:

Gebruik je dezelfde wol en komt je proeflapje overeen ? 21 steken en 40 nld = 10 x 10 cm. Als het breiwerk echt veel te los is zou ik toch nld 4 of zelfs 3,5 nemen.
Ik heb steeds het omgekeerde probleem : bij dit model moet ik sowieso nld 5 of zelfs 5,5 gebruiken

Eerlijk gezegd heb ik geen proeflapje gemaakt, zal ik toch maar eens doen dan.
Ow, ik zag al dat ik 13 steken op 10 cm heb, dus ik moet zeker dunnere naalden gebruiken. Bedankt voor je hulp.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2014 om 23:37
Ja,dat moet je zeker doen. Anders krijg je een deken voor een kingsize bed.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 13:32
Zeker als je echte wol gebruikt, dan moet je de proeflap ook echt wassen . . . want wol wil nogal eens oprekken na de 1e keer wassen (dan wordt het alsnog kingsize) of bij te heet wassen flink wat kleiner Cry Ik was ook altijd van hup beginnen, maar dat heb ik ondertussen wel afgeleerd. De proeflap ook in de steek breien, die in het patroon gebruikt wordt
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 15:12
Ja, ik had toch beter een proeflapje kunnen doen, heb nu de onderste drie boogjes af en nu lijkt het weer aan de kleine kant. Och een kleine deken vind ik ook best. Maar bij andere dingen ga ik in het vervolg toch eerst maar een proeflapje maken.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 21:02
Nu heb ik toch maar een proeflapje gemaakt, het moet 10 x 10 zijn, maar bij mij wordt het 10 x 8. Zal dat erg zijn? En als dat zo is, moet ik dan naalden nemen met een halve maat hoger? Maar dan wordt het toch ook breder?
Back to Top
Ingridt View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ingridt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 09:31
Bedoel je deze deken??  Die van mij is te los, heb de kussens met een dunnere naald gebreid

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 10:17
Heb je als proeflapje precies 21 x 40 steken gebreid ? Want dan ga je er aan trekken bij het meten, en als je het dan in de breedte iets oprekt, wordt het in de lengte korter. En ook die kantsteken liggen nooit mooi recht. Met het oog op het doel = een te gekke deken, moet je aan het begin jezelf een beetje kwellen. Je maakt een proeflap, breder dan 21 steken en langer dan 40 toeren. Als het wol is, dan ook even wassen of stomen opspelden en laten drogen. Dan 10cm in het midden afbakenen en tellen. En nu maar hopen dat het dan niet nog steeds 10x8 is.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 11:11
Dat is ook een mooie deken Ingrid. Nee die van mij is de Over de rainbow van drops, nr 149-46.

Dank je LW1463, het klopt dat ik brecies 21 x 40 had gebreid, zal dan toch een groter proeflapje maken en dan hopen dat de verhouding wel goed is :)
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2014 om 18:35
Het gaat nu goed, leuk patroon is het, duidelijk beschreven.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns