Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

steken rijgen door opzetrand

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ddorine View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ddorine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: steken rijgen door opzetrand
    Posted: 13 Januari 2014 om 15:46
Beste mensen,

Ik ben momenteel bezig met boerderijdieren breien!! Erg leuk als je van dieren houdt.

Ik ben bezig met een varkentje. Ik heb zo goed als alle delen gebreid en nu moet ik het in elkaar gaan zetten.

Nu staat er een stukje tekst in de beschrijving die ik niet helemaal snap. Kan iemand me daar mee helpen?

Het gaat met name om het volgende stukje.
'Rijg steken door de opzetrand...'

De kop ziet er nu als volgt uit

Back to Top
ddorine View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ddorine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 16:04
Een extra foto toegevoegd met hoe het stukje er nu uit ziet
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 16:21
hoi ik denk dat ze die 9 steken bedoelen waar je mee begonnen bent.
dat is immers middenachter en moet dicht.

maarre probeer eerst ff met een rijgdraadje of ander draadje of t wat wordt, dan kan je m makkelijker uithalen
Back to Top
ddorine View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ddorine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 16:38
Denk dat ze dat ook bedoelen, maar wat is verder de bedoeling..? Als bevestiging op de kop..? Of moet ik dat stukje naar binnen (de kop) duwen..?
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 16:56
oeps zo als ik t lees he!
we praten nu over laatste foto onderste dingetje!
volgens mij hoord dat er niet te zitten.
lees t zo 9 st opzetten dan av breien das nld 1
nld 2 meerderen 1 recht, 1 meerderen, 1 r enz  op t eind staan nu 17 steken.
dan kan je toch nooit zo een raar ''dingetje'' hebben?
Back to Top
ddorine View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ddorine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 17:02
Zo begrijp ik het niet. Maar vind dat dingetje wel raar :D. Als ik de andere onderdelen nalees hadden die andere dingen er heel raar uit gezien als ik het had gedaan zoals jij zegt breienmaar. Vreemd. Ik probeer het maar gewoon. Kijken waar we uitkomen
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 19:02
garantie tot aan de deur !!!
maar zo zou ik t waarschijnlijk gedaan hebben,
hoop mutti nog langskomt hier das 1 van de breiwonders!
ben wel benieuwd hoe dit aflooopt!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 19:41
Het is zoals breienmaar zegt. Dat rare dingetje hoort er niet te zitten. Ik heb het boek en heb nog eens goed gelezen en gekeken op de foto.

Wat die draad door de opzetrand halen betreft, dat kun je goed op de foto zien. Je bent aan de achterkant begonnen, daar moet je de zaak dus samentrekken om het kopje dicht te krijgen. Dus een draad door de opzetlusjes halen en aantrekken. Op het einde krijg je weer hetzelfde.
Dat lapje wat je op het einde hebt heb je volgens mij teveel gebreid.
Je hebt als laatste moeten breien:
Mind: (2r, 2r samen) tot het einde (21 st)
De volgende naald averecht. (Er boven staat dat je de volgende oneventoer av moet breien.
Mind: (1r,2r samen) tot het einde (14 st)
Volgende nld av.
Mind: (2r samen) tot het einde. En daar ben je klaar. Je hoeft niet af te kanten, maar je moet de draad door de steken halen en aantrekken.
Bij de patronen in dit boek moet je heel goed opletten. Ik heb uit deze serie Dino's breien. De vertaling loopt niet over van duidelijkheid. Het is steeds puzzelen en heel goed lezen en vooruit kijken.
Heb je gezien dat er achter in het boek uitleg staat?

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 19:42
Het lijkt mij dat dat 'dingetje' de snuit van het varken is. Normaal als je een kop hebt gebreid op 2 naalden, zou ik zeggen dat je een draad door de laatste steken moet halen en samentrekken, en daarna een draad door de opzetsteken. Dan de zijnaad gedeeltelijk sluiten en de kop met de goede kant naar buiten keren (aangezien je het naaiwerk vaak aan de verkeerde kant doet). Daarna de kop vullen en de resterende opening sluiten.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 19:57
Volgens mij hoort dat "dingetje "er niet .

Je zet 9 steken op als je een wat langere draad laat hangen dan kan je die gebruiken voor het latere doorrijgen .
Ik denk dat je dan in de fout gaat en 5 pennen av gaat breien maar er staat eigenlijk dat je elke oneven naald av breit en dat je in de even pennen die je recht breit je meerderingen maakt Als je goed telt zitten er 5 oneven naalden tussen je meerderpennen .

Ik zie nu dat lidwina ook al gereageerd heeft
Back to Top
ddorine View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ddorine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 21:43
Ik ben nu in ieder geval verder gegaan bij waar ik was. En geloof dat resultaat er wel mag zijn ook al heb ik dus wat fout gedaan.
Heb inderdaad na een meerdering een toer recht gebreid. Moet nog paar onderdeeltjes en dan zal ik het resultaat showen :D
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2014 om 22:35
Hij is wel leuk dat varken. Uit welk boek komt dit patroon? En is het ook een beetje te doen voor beginners?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2014 om 19:40
Het patroon komt uit het boek Boerderij dieren breien. Ik raad het een beginner niet aan. Het is een vertaling uit het Engels en voor een beginner niet altijd even logisch.
Als beginner zou ik op z'n minst met een echt nederlands patroon beginnen. Anders zou ik het Engelse patroon proberen op de kop te tikken. Dat is zelfs vaak duidelijker dan de vertaling.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns